sprawa RRG.271.30.2014 Świlcza, dn. 14.11.2014 r.
pismo: 316/R-RRG-ED/2014
Wyjaśnienie treści siwz nr 1
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi, nazwa zadania:
Bankowa obsługa budżetu Gminy Świlcza w latach 2015 – 2016
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 6 listopada 2014 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 367772-2014, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: 24 listopad 2014 r. do godziny 10:00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.) Gmina Świlcza wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
W dniu 12 listopada 2014 roku do Zamawiającego wpłynęły prośby o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
I grupa pytań:
I. Proszę o sprecyzowanie szacowanych rocznych danych ilościowych i jakościowych dotyczących usług bankowych takich jak:
a) Ilość otwartych rachunków bankowych w PLN - 60 i walutach wymienialnych – 0,
b) Ilość użytkowników bankowości elektronicznej – 6,
c) Ilość przelewów elektronicznych, papierowych, wewnętrznych (między rachunkami
w banku Wykonawcy), zewnętrznych (do innych banków): przelewy wewnętrzne – 5 058; przelewy zewnętrzne – 21 251,
d) Ilość przelewów typu sorbnet, w tym >= 1 mln PLN – 0,
e) Ilość wpłat i wypłat gotówkowych własnych (dokonanych przez Gminą Świlcza i jednostki organizacyjne), obcych( dokonane przez osoby fizyczne i innych podmioty). W jakiej formie dokonywane są wpłaty własne ( otwarta, zamknięta w kopercie do późniejszego przeliczenia): własne – 1 798, obce – 27 652, wpłata gotówką,
f) W jakiej walucie są prowadzone rozliczenia (proszę o podanie ilości przelewów zagranicznych, jeżeli występują) – PLN,
g) Proszę o podanie średniej wartości depozytów (osadów) na rachunkach Gminy
i jednostek – średniomiesięczne: 1 129 812. Jaka część tych środków podlega lokowaniu na lokatach ON i lokatach krótkoterminowych – tylko overnight,
h) Ilość zaświadczeń i opinii bankowych (rocznie) – 15,
i) Ilość czeków - 727; czy akceptują Państwo rozwiązanie równoważne do realizacji czeków w postaci systemu elektronicznych wypłat: ilość czeków – nie,
j) Ilość kart debetowych, obciążeniowych (typu charge), przedpłaconych (jeżeli występują) – nie ma,
k) Ilość terminali POS (jeśli występują) – nie ma,
II. Proszę o udostępnienie n/w dokumentów:
a) sprawozdanie Rb-NDS za IV kw. 2012r., 2013r. i III kw. 2014
b) sprawozdanie Rb-Z za IV kw. 2012r., 2013r. i III kw. 2014
c) sprawozdanie Rb-27S za IV kw. 2012r., 2013r. i III kw. 2014
d) sprawozdanie Rb-28S za IV kw. 2012r.,2013r. i III kw. 2014
e) sprawozdanie Rb-N za IV kw. 2012r., 2013r. i III kw. 2014
f) ewentualnie sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013r. – jest na stronie BIP
w zakładce „Finanse”
g) uchwałę budżetową na 2014r. jest na stronie BIP w zakładce „Finanse”
Sprawozdanie Rb-Z za IV kwartał 2013r. jest na stronie BIP w zakładce „Finanse”
Pozostałe sprawozdania zostaną zamieszczone na stronie internetowej w dniach 17-18.11.2014 r.
II grupa pytań:
W nawiązaniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej zamówienia publicznego na bankowa obsługę budżetu Gminy Świlcza w latach 2015-2016 zwracamy się z uprzejmą prośbą o:
– podanie planowanej maksymalnej kwoty kredytu w rachunku bieżącym w latach 2015-2016: 2015 r. – 1 500 000,00 zł; 2016 r. – 1 500 000,00 zł,
– zmianę terminu składania ofert na dzień 24.11.2014 r. – w dniu 13.11.2014 r. termin składania ofert został przesunięty na dzień 24.11.2014 r.
III grupa pytań:
1) Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie usługi wymienione w pkt. 3.3.1 SIWZ mają być udostępnione Zamawiającemu bezpłatnie oprócz usług określonych w Formularzu Ofertowym, za co będą pobierane stosowne prowizje – tak,
2) Prosimy o wyjaśnienie, czy usługi konwojów (pkt. 3.3.3. SIWZ) mają być udostępnione Zamawiającemu bezpłatnie – tak, czy Wykonawca ma jedynie umożliwić skorzystanie
z takiej usługi w cenie zgodnej z obowiązującą w banku taryfą prowizji i opłat? – bezpłatnie,
3) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.2) SIWZ prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający akceptuje tzw. czeki elektroniczne, będące dyspozycją wypłaty gotówki wskazanej osobie, zlecaną za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej – nie,
4) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.2) oraz 3.3.2.2) SIWZ prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający oczekuje od Wykonawcy wypłaty gotówki osobom trzecim, np. świadczeniobiorcom GOPS – nie; Jaka jest planowana średniomiesięczna liczba wypłat gotówkowych własnych – 160 853 i na rzecz osób trzecich? – 0,
5) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.3) oraz 3.3.2.3) SIWZ, prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający oczekuje od Wykonawcy przyjmowania wpłat gotówkowych realizowanych przez osoby trzecie np. płatnicy podatków – tak. Jaka jest planowana średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych własnych i realizowanych przez osoby trzecie? – odpowiedź zostanie udzielona w dniach 17-18.11.2014 r. Prosimy o potwierdzenie, że podana liczba wpłat gotówkowych (31 098 rocznie, tj. ok 122 dziennie) jest poprawna – tak,
6) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.8) SIWZ prosimy o wyrażenie zgody na zastąpienie stawki będącej podstawą oprocentowania rachunków i lokat overnight WIBID 1M, stawką WIBID ON, która znacznie lepiej odzwierciedla płynność zgromadzonych na rachunkach
i lokatach overnight środków – nie,
7) Jakie jest planowane średniomiesięczne saldo na wszystkich rachunkach Zamawiającego? – 1 129 812,
8) Jakie było średniomiesięczne saldo na wszystkich rachunkach Zamawiającego w 2013 r.? - 1 129 812,
9) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.14) SIWZ jaka jest planowana średniomiesięczna liczba zleceń przychodzących w ramach systemu automatycznej identyfikacji wpłat? – odpowiedź zostanie udzielona w dniach 17-18.11.2014 r.
10) Jaka jest planowana liczba użytkowników systemu bankowości elektronicznej? – 6,
11) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.23) SIWZ prosimy o wyrażenie zgody na obsługę pracowników Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy
w godzinach od 8:00 do 16:00 – nie,
12) W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.3.1.23) SIWZ prosimy o odstąpienie od warunku obsługi upoważnionych pracowników Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych poza kolejnością. Wykonawca nie jest w stanie zagwarantować, że nie wystąpi sytuacja, w której inny Klient banku będzie obsługiwany podczas pojawienia się pracownika Zamawiającego w banku – nie,
13) Prosimy o podanie adresów, które będą zasilane i odsilane z gotówki przez konwój:
a) Urząd Gminy w Świlczy - 36-072 Świlcza 168,
b) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świlczy - 36-072 Świlcza 168,
c) Środowiskowy Dom Samopomocy w Woliczce - 36-071 Trzciana, Woliczka 64,
d) Zespół Szkół w Bratkowicach - 36-055 Bratkowice 398,
e) Zespół Szkół w Dąbrowie – 36-071 Trzciana, Dabrowa 51,
f) Zespół Szkół w Rudnej Wielkiej – 36-054 Mrowla, Rudna Wielka 60,
g) Zespół Szkół w Świlczy, 36-072 Świlcza 336,
h) Zespół Szkół w Trzciana – 36-071 Trzciana 168,
i) Szkoła Podstawowa Nr 2 w Bratkowicach – 36-055 Bratkowice 606,
j) Szkoła Podstawowa Nr 1 w Mrowli – 36-054 Mrowla 51,
k) Przedszkole Publiczne w Bratkowicach, 36-055 Bratkowice 407A,
l) Przedszkole Publiczne w Świlczy – 36-072 Świlcza 116A,
m) Przedszkole Publiczne w Trzcianie, 36-071 Trciana 193B,
n) Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy 36-072 Świlcza 168,
o) Żłobek Gminny w Trzcianie, 36-071 Trzciana 193B;
14) Jaka jest planowana średniomiesięczna liczba i wartość wypłat gotówkowych realizowanych za pomocą konwoju?: liczba – 725, wartość 1 930 235,
15) Jaka jest planowana średniomiesięczna liczba – 1 798 i wartość wpłat gotówkowych realizowanych za pomocą konwoju? – odpowiedź zostanie udzielona w dniach 17-18.11.2014 r.
16) Prosimy o odstąpienie od warunku zamawiania konwoju telefonicznie. Zamawianie tej usługi będzie możliwe z poziomu systemu bankowości elektronicznej – nie,
17) Prosimy o odstąpienie od warunku realizacji usługi konwoju w dniu zgłoszenia
i akceptację realizacji usługi konwoju w następnym dniu od dokonania zgłoszenia przez Zamawiającego – nie,
18) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zawrze wszelkie niezbędne umowy produktowe
i regulaminy obowiązujące w banku, które zostaną uzupełnione o zapisy SIWZ – tak, pod warunkiem że nie będą sprzeczne z zapisami siwz i będą korzystne dla Zamawiającego,
19) W nawiązaniu do zapisów pkt. 16. §6 ust. 1. SIWZ prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający oczekuje dostarczania mu wyciągów raz dziennie – tak,
20) W nawiązaniu do zapisów pkt. 16. §6 ust. 1. SIWZ prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający akceptuje wyciągi elektroniczne z opcją samodzielnego drukowania – tak,
W nawiązaniu do zapisów pkt. 16. §8 ust. 2. SIWZ prosimy o odstąpienie od tego warunku. Zwracamy uwagę, że zgodnie z zapisami Kodeksu Cywilnego kara umowna może zostać zastrzeżona w przypadku zobowiązań niepieniężnych, a w przypadku zobowiązań pieniężnych przysługuje uprawnienie do żądania odsetek za czas opóźnienia – Zamawiający odstępuje od zapisu pkt. 16. §8 ust. 2 SIWZ.