04-03-2019r.
godzina 11:17
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Prawo lokalne
Zamówienia publiczne
2018
2017
2016
RGP.271.23.2016
RGP.271.22.2016
GOPS.261.12.2016
RGP.271.21.2016
RGP.271.20.2016
RGP.271.19.2016
RGP.271.18.2016
RGP.271.17.2016
RGP.271.16.2016
RGP.271.15.2016
RGP.271.14.2016
RGP.271.13.2016
RGP.271.12.2016
RGP.271.11.2016
RGP.271.10.2016
RGP.271.9.2016
RGP.271.8.2016
Og³oszenie o zamówieniu
SIWZ
Modyfikacje i wyja¶nienia do siwz
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 1
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 2
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 3
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 4
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 5
Modyfikacja tre¶ci siwz nr 6
Og³oszenie o zmianie og³oszenia nr 1
Og³oszenie o zmianie og³oszenia nr 2
Poprawiony formularz ofertowy
Og³oszenie o zmianie og³oszenia nr 3
Og³oszenie o zmianie og³oszenia nr 4
Og³oszenie o zmianie og³oszenia nr 5
Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej
Og³oszenie o udzieleniu zamówienia
RGP.271.7.2016
RGP.271.6.2016
RGP.271.5.2016
RGP.271.4.2016
RGP.271.3.2016
RGP.271.2.2016
RGP.271.1.2016
GOPS.261.1.2016
2015
2014
2013
2012
2011 i wcze¶niejsze
Zamówienia / przetargi __do_30.000 euro___
Inne przetargi
Zagospodarowanie przestrzenne
Konsultacje spo³eczne
Wybory i referenda
Konkursy na stanowiska
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 327393 raz(y)


[Panel administracyjny]

Zamówienia publiczne :: 2016 :: RGP.271.8.2016 :: Modyfikacje i wyja¶nienia do siwz :: Modyfikacja tre¶ci siwz nr 2



RGP.271.8.2016: Roboty budowlane - Utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy
 
________________________________________________________________________

sprawa RGP.271.8.2016                                                   ¦wilcza, dn. 10.06.2016 r. 
 

Modyfikacja tre¶ci siwz nr 2

 

Zamawiaj±cy: Gmina ¦wilcza

Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane, nazwa zadania:

Utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy

Postêpowanie zosta³o og³oszone w dniu 20 maja 2016 r. w Biuletynie Zamówieñ Publicznych pod numerem 129624 - 2016, w siedzibie Zamawiaj±cego na tablicy og³oszeñ, na stronie internetowej Zamawiaj±cego: www.swilcza.i-gmina.pl.

Planowany termin sk³adania ofert: do 14 czerwca 2016 r. do godz. 10.00.

Dzia³aj±c na podstawie art. 38 ust. 2 oraz art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z pó¼n. zm.) Gmina ¦wilcza wyja¶nia oraz zmienia tre¶æ specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

W dniach 25 i 30 maja 2016 r. oraz 06, 07, 08 i 09 czerwca 2016 r. do Zamawiaj±cego wp³ynê³y pro¶by o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Pytania z dnia 25 maja 2016 r.

Tre¶æ pytania nr 1:

Prosimy o doprecyzowanie parametrów  dotycz±cych instalacji fotowoltaicznej i podanie jej mocy lub ewentualnie potwierdzenia informacji, i¿ Wykonawca dobiera moc instalacji fotowoltaicznej na podstawie powierzchni dachu.

Odpowied¼:

Parametry instalacji fotowoltaicznej dobiera Wykonawca stosuj±c zasadê, ¿e nie bêdzie zachodzi³ przypadek odsprzeda¿y nadwy¿ek energii na zewn±trz. Instalacja ma byæ tak zaprojektowana by ilo¶æ energii wyprodukowanej i oddanej do sieci by³a mniejsza od ilo¶ci energii pobranej z sieci.

Tre¶æ pytania nr 2:

W projekcie umowy nie wprowadzono limitu kar, o co wnosimy. Wskazaæ nale¿y, ¿e zgodnie z §484 Kodeksu cywilnego kara umowna stanowi zrycza³towane odszkodowanie i nie mo¿e byæ wygórowana. Wnosimy o wprowadzenie do umowy zapisu, w brzmieniu: „£±czna wysoko¶æ kar umownych na³o¿ona na jedn± stronê w okresie obowi±zywania umowy nie mo¿e przekroczyæ 15% wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 niniejszej umowy”.

Pragniemy zauwa¿yæ, ze brak ograniczenia w naliczaniu kar to nie tylko rzadka spotykana praktyka w obrocie gospodarczym, ale tak¿e sytuacja, która zmusza wykonawców do skalkulowania ewentualnego ryzyka i zwiêkszenia ceny ofertowej. Wskazujemy równie¿, ¿e umowa okre¶la prawo Zamawiaj±cego do dochodzenia uzupe³niaj±cego powoduj±c, ¿e jest on w pe³ni zabezpieczony na wypadek ewentualnych szkód.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie zgadza siê na ustalenie górnej granicy kar umownych na poziomie 15% wynagrodzenia.

Pytania z dnia 30 maja 2016 r.

Tre¶æ pytania nr 1:

Prosimy o wykre¶lenie w tre¶ci § 2 ust. 5 adnotacji o sile wy¿szej, z pozostawieniem zapisu: „W uzasadnionych przypadkach, harmonogram rzeczowo – terminowo – finansowy mo¿e byæ aktualizowany. Aktualizacja harmonogramu wymaga akceptacji obu Stron.” Umowa powinna umo¿liwiaæ zmiany pierwotnie przyjêtego harmonogramu prac tak¿e w innych przypadkach ni¿ „si³a wy¿sza” – chocia¿by w sytuacji zaistnienia okoliczno¶ci okre¶lonych w § 20 ust. 1 – 4 . Maj±c na wzglêdzie fakt, i¿ do zmian harmonogramu nie mo¿e doj¶æ bez zgody Zamawiaj±cego, ograniczenie tre¶ci ust. 5 jedynie do przypadku si³y wy¿szej jest nieuzasadnione.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na zapis „W uzasadnionych przypadkach, harmonogram rzeczowo – terminowo – finansowy mo¿e byæ aktualizowany. Aktualizacja harmonogramu wymaga akceptacji obu Stron.”

Tre¶æ pytania nr 2:

Prosimy o okre¶lenie w tre¶ci § 3 ust. 1 terminów realizacji umowy, pocz±wszy od dnia jej podpisania. Wskazanie w tre¶ci umowy konkretnej daty zakoñczenia realizacji robót w sytuacji, w której nie jest znana dok³adna data podpisania umowy mo¿e byæ dla wykonawców problematyczna do dotrzymania w sytuacji, w której postêpowanie przetargowe bêdzie siê przed³u¿aæ lub w sytuacji, w której Zamawiaj±cy zbyt pó¼no poinformuje wykonawcê o trzymaniu dofinansowania. Z uwagi na powy¿sze, sugerujemy zmianê ust. 1 w nast. zakresie:

„Termin realizacji przedmiotu umowy: zgodnie z harmonogramem rzeczowo – terminowo – finansowym, w tym:

1) I etap tj. opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego – w terminie ____ dni od dnia podpisania niniejszej umowy

2) II etap: wykonanie robót budowlanych na podstawie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowê – w terminie ___ tygodni od dnia otrzymania od Zamawiaj±cego, z³o¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci na pi¶mie, informacji o otrzymaniu dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy, nie szybciej jednak jak od dnia uprawomocnienia siê ww. decyzji.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zmienia zapis na:

„Termin realizacji przedmiotu umowy: zgodnie z harmonogramem rzeczowo – terminowo – finansowym, w tym:

1)    I etap tj. opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz
z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami
i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót
i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego – w terminie 45 dni od dnia podpisania niniejszej umowy,

2) II etap: rozpoczêcie robót budowlanych – w terminie do 1 tygodnia od dnia otrzymania od Zamawiaj±cego, z³o¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci na pi¶mie, informacji o otrzymaniu dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy. Termin zakoñczenia robót budowlanych: do 31.08.2017 r.

Tre¶æ pytania nr 3:

W tre¶ci § 7 ust 1 prosimy o pozostawienie zdania: „Faktury za wykonane roboty budowlane wystawione bêd± w oparciu o protoko³y odbioru wykonanych elementów robót zawieraj±ce ilo¶æ i warto¶æ wykonanych robót wyliczonych w oparciu o kosztorys ofertowy z zastrze¿eniem, ¿e wysoko¶æ p³atno¶ci nale¿nej na podstawie faktury koñcowej nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 20% kwoty wynagrodzenia rycza³towego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. Ostatnia faktura koñcowa bêdzie obejmowaæ równie¿ wynagrodzenie za pe³nienie nadzoru autorskiego, w kwocie stanowi±cej pozosta³e 20% kwoty, o której mowa w § 5 ust. 2 pkt 1)”

Oraz o dopisanie ust. 4 w § 9 o tre¶ci: „Nieprzyst±pienie przez Zamawiaj±cego do odbioru wykonanych elementów robót w terminie okre¶lonym w ust. 1 uprawnia Wykonawcê do sporz±dzenia jednostronnych protoko³ów odbioru, stanowi±cych podstawê do wystawienia faktury VAT.”

Wykonawca powinien mieæ mo¿liwo¶æ wystawienia faktury i dochodzenia nale¿no¶ci za wykonane prace tak¿e w sytuacji, w której Zamawiaj±cy bezpodstawnie – np. z uwagi na ograniczenia finansowe, o których mowa w par. 20 ust. 4, bêdzie siê uchyla³ od dokonania odbioru.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na powy¿sz± zmianê oraz dopisanie zaproponowanego zapisu.

Tre¶æ pytania nr 4:

W tre¶ci § 10 ust. 7 prosimy o wykre¶lenie zwrotu „w szczególno¶ci”. Umowa powinna enumeratywnie okre¶laæ wszystkie okoliczno¶ci, w których Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêdzie prawo ¿±dania zmian tre¶ci umów podwykonawczych.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na wykre¶lenie zwrotu „w szczególno¶ci”.

Tre¶æ pytania nr 5:

Prosimy o wykre¶lenie tre¶ci § 10 ust. 25 w ca³o¶ci – rozliczenie wykonanych robót w ramach p³atno¶ci bezpo¶rednich, do czego dochodzi czêsto w ramach porozumienia stron, nie nara¿a zamawiaj±cego na ¿adn± szkodê, st±d tez nie powinno byæ przyczyn± uzasadniaj±c± odst±pienie od umowy.

Ewentualnie, prosimy o skorygowanie zapisu:

„Konieczno¶æ trzykrotnego dokonywania bezpo¶redniej zap³aty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 19, lub konieczno¶æ dokonania bezpo¶rednich zap³at na sumê wiêksz± ni¿ 5% warto¶ci umowy w sprawie zamówienia publicznego mo¿e stanowiæ podstawê do odst±pienia od umowy w sprawie zamówienia publicznego przez Zamawiaj±cego. Powy¿sze nie ma zastosowania w przypadku dokonania bezpo¶rednich p³atno¶ci w ramach zawartego pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± porozumienia.”

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie zgadza siê na wykre¶lenie § 10 ust. 25 w ca³o¶ci i wprowadzenie powy¿ej zaproponowanego zapisu.

Tre¶æ pytania nr 6:

Prosimy o dopisanie w § 11 ust. 7 o tre¶ci:

„Strony zgodnie postanawiaj±, i¿ ³±czna Wysoko¶æ kar umownych okre¶lonych tre¶ci± niniejszej Umowy, naliczonych Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, nie mo¿e przekroczyæ __ % warto¶ci wynagrodzenia rycza³towego brutto”

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie zgadza siê na ustalenie górnej granicy kar umownych.

Tre¶æ pytania nr 7:

Prosimy o zmianê w tre¶ci § 13 ust. 2 zapisu na tre¶æ:

„W razie odst±pienia od umowy Zamawiaj±cy jest obowi±zany do dokonania odbioru robót oraz zap³aty wynagrodzenia za wykonane roboty„

W ka¿dym bowiem przypadku, bez wzglêdu na przyczyny odst±pienia, Zamawiaj±cy winien rozliczyæ roboty wykonane na jego rzecz do dnia odst±pienia.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na powy¿sz± zmianê.

Tre¶æ pytania nr 8:

Prosimy o zmianê w tre¶ci § 15 skutkuj±ca przeniesieniem autorskich praw maj±tkowych do ca³o¶ci przedmiotu umowy ze skutkiem na dzieñ zap³aty wynagrodzenia, nie za¶ „z chwil± podpisania przez Zamawiaj±cego protoko³ów odbioru przedmiotu umowy”.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na przeniesienie autorskich praw maj±tkowych do ca³o¶ci przedmiotu umowy ze skutkiem na dzieñ zap³aty wynagrodzenia.

Tre¶æ pytania nr 9:

Prosimy o dopisanie, w tre¶ci § 20 ust. 3 i 4 umowy, odpowiednio:

„Skrócenie terminu zakoñczenia umowy, o którym mowa powy¿ej, wymaga ka¿dorazowo zgody Wykonawcy, wyra¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej.”

„Wyd³u¿enie terminu p³atno¶ci, , o którym mowa powy¿ej, wymaga ka¿dorazowo zgody Wykonawcy, wyra¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej.”

Tak termin wykonania robót, jak i termin p³atno¶ci, jest dla wykonawcy elementem przedmiotowo i podmiotowo istotnym, dlatego zmiana postanowieñ umowy w tym zakresie nie powinna byæ dokonywana jednostronnie przez Zamawiaj±cego.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy zgadza siê na zapis:

ust. 3: „Termin zakoñczenia umowy mo¿e równie¿ ulec zmianie (skrócenie b±d¼ wyd³u¿enie) w zale¿no¶ci od terminu podpisania umowy o dofinansowanie i wynikaj±cego z niego terminu zakoñczenia umowy. Skrócenie b±d¼ wyd³u¿enie terminu zakoñczenia umowy wymaga ka¿dorazowo zgody Wykonawcy, wyra¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej”.

     ust. 4:

„Mo¿liwo¶æ skrócenia terminu realizacji zamówienia w przypadku posiadania przez Zamawiaj±cego ¶rodków pozwalaj±cych na krótsz± realizacjê zadania. Skrócenie terminu realizacji zamówienia wymaga ka¿dorazowo zgody Wykonawcy, wyra¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej”.

     ust. 5:

„Zmiana terminu p³atno¶ci: w przypadku ograniczenia finansowego po stronie Zamawiaj±cego z przyczyn od niego niezale¿nych. Wyd³u¿enie terminu p³atno¶ci, o którym mowa powy¿ej, wymaga ka¿dorazowo zgody Wykonawcy, wyra¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie pisemnej”.

-----------------------------------------------

Tre¶æ pytania:

Z uwagi na brak jakichkolwiek wytycznych do wykonania projektu instalacji fotowoltaicznej zwracam siê z pro¶b± o podanie przynajmniej podstawowych danych niezbêdnych do wykonania projektu:

ü wymagana moc instalacji lub ilo¶æ wytworzonej energii elektrycznej w roku - 

ü przedstawienie dobowej charakterystyki zapotrzebowania na energiê,

ü okre¶lenie miejsca monta¿u  - czy instalacja ma zostaæ wykonana na dachu budynku czy na gruncie,

ü okre¶lenie sposobu pod³±czenia do sieci energetycznej (instalacja jednofazowa/trójfazowa) oraz okre¶lenie typu inwertera (jednofazowy/trójfazowy) - 

ü czy Zamawiaj±cy wymaga dodatkowego uk³adu pomiarowego dla Operatora Sieci Dystrybucyjnej niezale¿nego od instalacji fotowoltaicznej?,

ü Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia instalacji ochronnikami przeciwprzepiêciowymi. Czy Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na zmianê SIWZ i wprowadzenie wymogu wizualizacji zadzia³ania ochronnika przeciwprzepiêciowego zarówno AC jak i DC (np. okienko w ochronniku) oraz mo¿liwo¶ci samodzielnej wymiany uszkodzonej wk³adki?,

ü Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia instalacji wy³±cznikiem ró¿nicowopr±dowym,

Z uwagi na bezpieczeñstwo przebywaj±cych osób w budynku, zw³aszcza dzieci, czu³o¶æ zadzia³ania wy³±cznika ró¿nicowopr±dowego powinna wynosiæ maksymalnie 30mA. Czy Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na zmianê SIWZ i wprowadzenie dla wy³±cznika ró¿nicowopr±dowego, pr±du up³ywu o warto¶ci maksymalnej 30mA oraz dobranie inwertera który nie bêdzie powodowa³ zadzia³ania wy³±cznika ró¿nicowopr±dowego?,

Z uwagi na to ¿e wytwarzanie energii elektrycznej przewidziano wy³±cznie na potrzeby w³asne uk³ad automatyki steruj±cej prac± falownika powinien pracowaæ w czasie rzeczywistym. Niektóre rozwi±zania dostêpne na rynku wprowadzaj± zw³okê w sterowaniu moc± inwertera wynosz±c± nawet kilkana¶cie sekund. Takie urz±dzenie nie spe³ni wymagañ Zamawiaj±cego i energia wyprodukowana podczas zw³oki uk³adu pomiarowego trafi do sieci energetycznej. Aby mieæ pewno¶æ, ¿e ¿adna ilo¶æ energii nie zostanie wys³ana do Operatora Sieci Dystrybucyjnej nale¿y wprowadziæ mo¿liwo¶æ kontroli wyp³ywaj±cej energii do sieci OSD w czasie rzeczywistym. Czy Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na zmianê SIWZ i wprowadzenie wymogu p³ynnego sterowania produkcj± energii oraz redukcji nadmiaru produkcji energii w czasie rzeczywistym nie wiêkszym ni¿ 1 sekunda,

Do okre¶lenia charakterystyki dobowego zapotrzebowania na energiê pozwalaj±cej w przysz³o¶ci na lepsze dopasowanie systemu urz±dzenie rejestruj±ce powinno mieæ funkcjê wyznaczania charakterystyki zapotrzebowania na energiê wraz z analiz± graficzn± kierunku przep³ywu pr±du oraz mo¿liwo¶æ prezentacji informacji o zu¿yciu energii w ró¿nych jednostkach (W, kWh, PLN) - Czy Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na zmianê SIWZ i wprowadzenie wymienionych funkcji rejestratora,

W Jednostkach Samorz±du Terytorialnego w wiêkszo¶ci przypadków podstawowym kryterium wyboru dostawcy bywa cena. W wielu krajach Europy instalacje fotowoltaiczne powsta³y od 5 do 10 lat temu. To w³a¶nie w takim okresie eksploatacji, gdy wiêkszo¶æ inwestorów traci gwarancje na produkty, zyskuje na znaczeniu jako¶æ instalacji fotowoltaicznych. Ci, którzy wcze¶niej kierowali siê tylko najni¿sz± cen±, maj± obecnie problemy z tzw. hot spotami, efektem PID lub rozwarstwieniem folii. Aby zachowaæ odpowiedni± jako¶æ komponentów zwracam siê z pro¶b± o wprowadzenie dla wszystkich oferentów minimalnego kryterium jako¶ciowego. Podstawow± przes³ank± jest wybór odpowiedniego producenta. Wyroby takie posiadaj± certyfikaty zgodno¶ci ze wszystkimi kluczowymi normami i s± sprawdzane przez uznawane na ca³ym ¶wiecie niezale¿ne instytucje kontrolne, np. TÜV, VDE, SGS oraz Fraunhofer-Institut (ISE),

Czy Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na zmianê SIWZ i wprowadzenie minimalnych parametrów dla paneli fotowoltaicznych:

ü panele polikrystaliczne o mocy min 270Wp w warunkach STC,

ü wyprodukowane na terenie unii europejskiej,

ü  posiadaj± certyfikaty jako¶ci: PN-EN 61215, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, BS OHSAS 18001:2014, IEC 61701:2011, IEC 62716:2013,

ü  dopuszczalne obci±¿enie mechaniczne: IEC 8000Pa,

ü  klasa stosowania: A,

ü szczelno¶æ puszki gniazda przy³±czeniowego: min IP67,

ü minimum 25 lat liniowej gwarancji na 82,5% sprawno¶ci nominalnej,

ü minimum 12 lat gwarancji na wady ukryte produktu,

ü pow³oka antyrefleksyjna na szkle dla wy¿szej absorbcji ¶wiat³a,

ü wy³±cznie dodatnia tolerancja mocy -0Wp/+4,99Wp,

ü sprawno¶æ min 16,5%,

ü wolny od efektu PID,

ü typowe wymiary 1640mm 20mm x 1000mm 10mm­ x 40mm 3mm,

ü zastosowane panele powinny charakteryzowaæ siê wysok± wydajno¶ci± przy s³abych warunkach nas³onecznienia -  

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie modyfikuje specyfikacji zgodnie z przedstawion± sugesti±. Podane parametry wskazuj± na zastosowanie paneli i urz±dzeñ konkretnego wytwórcy. Instalacja musi odpowiadaæ obowi±zuj±cym normom i byæ poparta stosownymi protoko³ami.

Proszê o przed³u¿enie terminu sk³adania ofert o 14 dni – termin sk³adania ofert zosta³ wyd³u¿ony do 14 czerwca 2016 r. do godz. 10:00.

Pytanie z dnia 06 czerwca 2016 r.

Tre¶æ pytania:

W zwi±zku z og³oszeniem Zamówienia nr RGP.271.8.2016:    Roboty budowlane – Utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy zwracam siê z wnioskiem o podzia³ zamówienia na dwa zadania:

1.  Roboty budowlane

2. Monta¿ paneli fotowoltaicznych,

Uzasadnienie:

Podzia³ zamówienia na dwa zadania bêdzie korzystniejsze dla Gminy poniewa¿ zadania zostan± skierowane do firm specjalizuj±cych siê w swojej bran¿y. W Zdecydowanej wiêkszo¶ci firmy budowlane nie zajmuj± siê w budow± instalacji fotowoltaicznych i odwrotnie, firmy specjalizuj±ce siê w budowie instalacji fotowoltaicznych nie zajmuj± siê us³ugami budowlanymi. Podzia³ zamówienia spowoduje, ¿e wp³ynie wiêcej ofert i bêd± one korzystniejsze cenowo. Ponadto w my¶l art. 7 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przeprowadzi postêpowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniaj±cy zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie zgadza siê na podzia³ zamówienia  na dwa zadania.

Pytanie z dnia 07 czerwca 2016 r.

Tre¶æ pytania:

Proszê o informacjê odno¶nie dokumentacji o jak± nale¿y siê ubiegaæ w 1. etapie realizacji zamówienia.

http://www.swilcza.i-gmina.pl/bip/index.xml?menuId=33766  czy jest to tak jak zawarto w publikacji: pozwolenie na budowê, czy jedynie zg³oszenie?

Odpowied¼:

Zamawiaj±cy nie okre¶la jednoznacznie czy ma byæ to dokumentacja do pozwolenia na budowê czy tylko zg³oszenia. Maj± to byæ takie dokumenty jakie wymaga Prawo budowlane.

Pytania z dnia 08.06.2016 r.

W nawi±zaniu do tre¶ci og³oszenia przetargu na przebudowê budynku sportowego w ¦wilczy proszê o udzielenie nastêpuj±cych informacji:

ü  okre¶lenie trybu placówki (opiekuñczy, specjalistyczny, praca podwórkowa) – placówka bêdzie ¶wietlic± socjoterapeutyczn±,

ü  poniewa¿ zmieniaj± siê warunki p.poz i sanepid. moim zdaniem jest to zmiana sposobu u¿ytkowania a wiêc potrzebna jest decyzja o warunkach zabudowy i zag. Terenu – (…) Opieraj±c siê na zapisach ustawy z dnia 7-07-1994r. Prawo Budowlane (Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zmianami) w art. 71 zdefiniowano pojêcie zmiany sposobu u¿ytkowania obiektu budowlanego lub jego czê¶ci jako „podjêcie lub zaniechanie w obiekcie budowlanym dzia³alno¶ci zmieniaj±cej warunki: bezpieczeñstwa po¿arowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony ¶rodowiska b±d¼ wielko¶æ lub uk³ad obci±¿eñ”. Zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12-04-2002r (Dz. U. 2015 poz. 1422) istniej±cy budynek zaliczony jest do kategorii zagro¿enia ludzi ZL III, jednocze¶nie Rozporz±dzenie Ministra Pracy i Polityki Spo³ecznej z dnia 13-10-2015r (Dz. U. 2015 po. 1630) w sprawie wymagañ lokalowych, jakie musi spe³niaæ lokal, w którym ma byæ prowadzona placówka wsparcia dziennego okre¶la kategoriê zagro¿enia ludzi na ZL III. Teren na którym zlokalizowany jest budynek nie jest terenem zalewowym. Wielko¶ci i uk³ad obci±¿eñ, warunki pracy, zdrowotne, higieniczno sanitarne i ochrony ¶rodowiska równie¿ nie ulegn± zmianie.

Ustawa z dnia 27-03-2003r. (Dz.U.2015.199 j.t.) o planowaniu przestrzennym w art. 50 ust. 2 stanowi „Nie wymagaj± wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane:

1) polegaj±ce na remoncie, monta¿u lub przebudowie, je¿eli nie powoduj± zmiany sposobu zagospodarowania terenu i u¿ytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniaj± jego formy architektonicznej a tak¿e nie s± zaliczone do przedsiêwziêæ wymagaj±cych przeprowadzenia postêpowania w sprawie oceny oddzia³ywania na ¶rodowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie ¶rodowiska, albo

2) niewymagaj±ce pozwolenia na budowê”.

Rozporz±dzenie Rady Ministrów z dnia 9-11-2010r (Dz.U. nr 213 z 2010r poz. 1397) wydane na podstawie art. 60 ustawy z dnia 3-10-2008r o udostêpnianiu informacji o ¶rodowisku i jego ochronie (…) (Dz.U. nr 199 poz. 1227 z

pó¼n. zm.) inwestycji polegaj±cej na przebudowie czê¶ci budynku pawilonu sportowego na ¶wietlicê ¶rodowiskow± nie zalicza do przedsiêwziêæ mog±cych zawsze znacz±co oddzia³ywaæ na ¶rodowisko (§2 pkt. 1) oraz do przedsiêwziêæ mog±cych potencjalnie znacz±co oddzia³ywaæ na ¶rodowisko (§3 pkt. 1). Teren inwestycji nie znajduje siê na obszarze zaliczonym do obszaru Natura 2000.

ü  okre¶liæ ilo¶æ pracowników i czas ich pracy – 2 pracowników na ½ etatu oraz stosownie do potrzeb dzieci terapeuta lub inny specjalista na umowê zlecenia, czas pracy pracowników: w godzinach funkcjonowania ¶wietlicy,

ü  okre¶liæ czas pobytu dzieci w placówce ( pobyt sta³y, czasowy) poniewa¿ to limituje inne przepisy – pobyt czasowy od 13.00 do 19.00 przez 5 dni w tygodniu w³±cznie z wakacjami i przerwami w nauce np. feriami z tym, ¿e jedna osoba przebywa w ¶wietlicy do 4 godzin dziennie,

ü  okre¶liæ sposób ¿ywienia – catering z mo¿liwo¶ci± przygotowywania podwieczorku.

--------------------

Ponadto pkt 20 specyfikacji istotnych warunków zamówienia otrzymuje nowe brzmienie:

1.    Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych udzielonych w trybie z wolnej rêki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2013 poz. 907 z pó¼n. zm. ).

2.    Zamówienia uzupe³niaj±ce bêd± udzielane po wyst±pieniu nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 

1)    gdy zajdzie potrzeba wykonania robót tego samego rodzaju jak przedmiot niniejszego postêpowania;

3.    Zamówienia uzupe³niaj±ce:

1)    bêd± udzielane temu samemu wykonawcy, z którym bêdzie zawarta umowa na wykonanie zamówienia niniejszego postêpowania,

2)    bêd± udzielane w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,

3)    nie przekrocz± 50% warto¶ci zamówienia podstawowego udzielonego w trybie przetargu nieograniczonego,

4)    bêd± polega³y na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ.

 

-----------------------

Pytania z dnia 09 czerwca 2016 r.

Proszê o udzielenie nastêpuj±cych informacji:

1.    Czy mo¿emy zaadaptowaæ "magazyn" na potrzeby ³azienki? – nie,

2.    Proszê okre¶liæ miejsce przy³±czenia gazu – na ¶cianie zewnêtrznej budynku,

3.    Proszê doprecyzowaæ zakres C.O., czy obejmuje ca³o¶æ budynku (parter, poddasze). Pozostawienie poddasza jako nieogrzewane wymaga traktowania stropu miêdzykondygnacyjnego jako przegrody zewnêtrznej, a co za tym idzie docieplenia go – tylko pomieszczenia ¶wietlicy,

4.    Czy w zakres docieplenia poddasza nale¿y uwzglêdniæ ok³adziny z p³yt g-k? – nie,

5.    Proszê o rozwa¿enie mo¿liwo¶ci przesuniêcia terminu sk³adania ofert do 21. czerwca oraz terminu z³o¿enia dokumentacji projektowej do 30. sierpnia 2016 r. z uwagi na z³o¿ono¶æ opracowania i konieczno¶æ doprecyzowania przedmiotu zamówienia jak równie¿ czasoch³onno¶æ przygotowania wymaganych pozwoleñ, zg³oszeñ, zatwierdzeñ, opinii i uzgodnieñ do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê – opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego – w terminie 45 dni od dnia podpisania niniejszej umowy. Termin sk³adania ofert nie ulega zmianie, tj. up³ywa z dniem 14 czerwca 2016 r. o godz. 10:00.

 

------------------

1.    Jaki tryb pe³ni placówka? (opiekuñczy, specjalistyczny, praca podwórkowa) – placówka bêdzie ¶wietlic± socjoterapeutyczn±,

2.     Jaki jest status budynku w ewidencji budynków? – brak wpisu o statusie budynku,

3.    Czy inwestycja wymaga decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu ze wzglêdu na zmianê warunków p. po¿. i sanepidu? – przyjêto za³o¿enie, ¿e nie zachodzi zmiana warunków p.po¿ i sanitarnych,

4.    Czy nast±pi zmiana sposobu u¿ytkowania istniej±cego budynku? – nie,

5.    Proszê o okre¶lenie ilo¶ci pracowników oraz czasu pracy? – 2 pracowników na ½ etatu oraz stosownie do potrzeb dzieci terapeuta lub inny specjalista na umowê zlecenia; czas pracy pracowników: w godzinach funkcjonowania ¶wietlicy,

6.    Jaki jest czas pobytu dzieci w placówce? – od 13.00 do 19.00 przez 5 dni w tygodniu w³±cznie z wakacjami i przerwami w nauce np. feriami z tym, ¿e jedna osoba przebywa w ¶wietlicy do 4 godzin dziennie,

7.    Proszê okre¶liæ sposób ¿ywienia: ¿ywienie w formie cateringu z jednorazowymi sztuæcami lub catering z u¿yciem naczyñ z u¿yciem wielokrotnego u¿ytku wymagaj±cych zmywarko wyparzarki. Uwa¿amy, ¿e obecne wymiary kuchni uniemo¿liwiaj± zastosowanie wariantu drugiego – forma ¿ywienia wyniknie z mo¿liwo¶ci technicznych pomieszczenia i okre¶lona zostanie przez projektanta,

8.    Proszê okre¶liæ ilo¶æ i rodzaj wydawanych posi³ków (¶niadanie, obiad, podwieczorek lub suchy prowiant oraz napój z automatu) – obiad i podwieczorek (z mo¿liwo¶ci± przygotowywania podwieczorku);

------------------

Inne zmiany tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 7, pkt 4 „Termin wykonania zamówienia”:

Ø  dotychczasowe brzmienie:

I etap: opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego  wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego  – do dnia 22 lipca 2016 roku,

II etap:      wykonanie robót budowlanych na podstawie prawomocnej decyzji
o pozwoleniu na budowê – do dnia 31 sierpnia 2017 roku.

Uwaga!!!

     Zamawiaj±cy zastrzega sobie, ¿e w przypadku nie otrzymania dofinansowania nast±pi rezygnacja z wykonania II etapu;

     Wykonawca przyst±pi do wykonywania robót budowlanych po otrzymaniu od Zamawiaj±cego w formie pisemnej informacji o mo¿liwo¶ci rozpoczêcia robót budowlanych na podstawie opracowanego projektu;

     W terminie do 2 tygodni od uprawomocnienia siê decyzji o pozwoleniu na budowê Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu kosztorys ofertowy potwierdzaj±cy wyliczenie ceny ofertowej brutto;

     W sytuacji gdy Zamawiaj±cy nie otrzyma dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy odst±pi siê od wymogu dostarczenia kosztorysu ofertowego.

Ø  nowe brzmienie:

I etap: tj. opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami
i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego – w terminie 45 dni od dnia podpisania umowy,

II etap: rozpoczêcie robót budowlanych – w terminie do 1 tygodnia od dnia otrzymania od Zamawiaj±cego, z³o¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci na pi¶mie, informacji o otrzymaniu dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy. Termin zakoñczenia robót budowlanych: do 31.08.2017 r.

Uwaga!!!

     Zamawiaj±cy zastrzega sobie, ¿e w przypadku nie otrzymania dofinansowania nast±pi rezygnacja z wykonania II etapu;

     Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu kosztorys ofertowy potwierdzaj±cy wyliczenie ceny ofertowej brutto w terminie do 1 tygodnia od otrzymania od Zamawiaj±cego, z³o¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci na pi¶mie, informacji o otrzymaniu dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy.

     W sytuacji gdy Zamawiaj±cy nie otrzyma dofinansowania na utworzenie ¦rodowiskowej ¦wietlicy Socjoterapeutycznej w ¦wilczy odst±pi siê od wymogu dostarczenia kosztorysu ofertowego,

-------------------------------

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 26 pkt 16 „Istotne postanowienia umowy” § 5 ust. 2 pkt 1:

Ø  dotychczasowe brzmienie:

„Opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami
i uzgodnieniami do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego  w wysoko¶ci: …… z³ brutto”

Ø  nowe brzmienie:

„Opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego w wysoko¶ci: …… z³ brutto”.

 

------------------------

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 27 pkt 16 „Istotne postanowienia umowy” § 6 ust. 1 pkt 1:

Ø  dotychczasowe brzmienie:

„Pierwsza p³atno¶æ – po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiaj±cego kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego podpisanego przez przedstawiciela Zamawiaj±cego, w wysoko¶ci 80% kwoty o której mowa w § 5 ust. 2 pkt 1),

Ø  nowe brzmienie:

„Pierwsza p³atno¶æ – po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiaj±cego kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego podpisanego przez przedstawiciela Zamawiaj±cego, w wysoko¶ci 80% kwoty o której mowa w § 5 ust. 2 pkt 1),

 

-----------------------

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 27 pkt 16 „Istotne postanowienia umowy” § 7 ust. 1 pkt 1:

Ø  dotychczasowe brzmienie:

„Za opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego  wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami
i uzgodnieniami do z³o¿enia wniosku o wydanie pozwolenia na budowê
i przekazaniu go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego podpisanego przez przedstawiciela Zamawiaj±cego z uwzglêdnieniem zapisów o których mowa § 6 ust. 1 pkt 1 i 3)”

Ø  nowe brzmienie:

„Za opracowanie kompletnego projektu budowlanego - wykonawczego wraz z wymaganymi pozwoleniami, zg³oszeniami, zatwierdzeniami, opiniami i uzgodnieniami umo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu na podstawie protoko³u zdawczo – odbiorczego podpisanego przez przedstawiciela Zamawiaj±cego z uwzglêdnieniem zapisów o których mowa § 6 ust. 1 pkt 1 i 3)”

 

-------------------------

Podane w punkcie 1.4 programu funkcjonalno u¿ytkowego orientacyjne ilo¶ci robót dotycz± wy³±cznie czê¶ci adaptowanej na ¶wietlicê. Roboty elewacyjne
i dociepleniowe dachu na czê¶ci sportowej nie wchodz± w zakres zamówienia.

 

------------------------

Zamawiaj±cy udostêpnia poprawiony formularz ofertowy, który nale¿y uwzglêdniæ przy sporz±dzaniu oferty.



Informacjê wytworzy³(a): Ewa Dziedzic
Informacjê doda³(a): Bogdan Dworak
Ostatnia modyfikacja: 2016-06-10 13:39:29


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmê Javatech