sprawa RRG.271.16.2013 Świlcza, dn. 14.06.2013 r.
pismo: 154/R-RRG-ED/2013
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi o wartości szacunkowej powyżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. o wartości powyżej 200 000,00 EURO, nazwa zadania:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Świlcza
Ogłoszenie o zamówieniu przekazano w dniu 16 maja 2013 r. Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. Ogłoszenie ukazało się w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej nr 163947-2013-PL w dniu 18 maja 2013 r. w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej Zamawiającego:
www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: 26 czerwca 2013 r. do godz. 10:00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Gmina Świlcza wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
W dniu 10 i 11 czerwca 2013 roku do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytania z dnia 10 czerwca 2013 r.:
Pytanie nr 1
Odnośnie punktu 3.4.2. ppkt 5):
Proszę o precyzyjne określenie okresu w jakim ma być odbierany popiół powstający
w instalacjach domowego ogrzewania.
Odpowiedź:
Popiół należy odbierać na bieżąco w okresie grzewczym raz na dwa tygodnie. Z uwagi na fakt, że na terenie Gminy Świlcza występują gospodarstwa, które używają paliwa stałego do przygotowania ciepłej wody użytkowej, zachodzi konieczność odbioru popiołu również poza sezonem grzewczym i taką możliwość należy przewidzieć.
Pytanie nr 2
Odnośnie punktu 3.4.1. ppkt 1)
a) proszę o wyjaśnienie ile sztuk poszczególnych worków wchodzi w skład jednego kompletu jaki ma zostać dostarczony do jednego gospodarstwa?
Odpowiedź:
Komplet worków obejmuje 6 rodzajów odpadów selektywnie zbieranych po 1 sztuce
z każdego asortymentu.:
· żółty – przeznaczony na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe,
· biały – przeznaczony na szkło bezbarwne,
· różowy – przeznaczony na szkło kolorowe,
· zielony – przeznaczony na odpady zielone i biodegradowalne,
· niebieski – przeznaczony na papier i tekturę,
· czerwony – przeznaczony na metale.
b) proszę o wyjaśnienie do jakiego terminu Wykonawca zamówienia ma dostarczyć pierwszy komplet worków dla każdego gospodarstwa?
Odpowiedź:
Dostarczenie pierwszych kompletów worków do mieszkańców winno nastąpić
w terminie 7 dni od daty podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Świlcza Zamawiającego z Wykonawcą.
c) proszę o podanie ilości worków jakie Wykonawca zamówienia ma dostarczyć do gospodarstw w okresie trwania umowy. Jeżeli Zamawiający nie dysponuje precyzyjnymi danymi proszę o oszacowanie tej ilości na podstawie danych z wcześniejszych lat.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada precyzyjnych danych, na podstawie których można ustalić ilości worków jakie Wykonawca ma dostarczyć do gospodarstw w okresie trwania umowy ( jednego roku). W specyfikacji istotnych warunków zamówienia została podana liczba zamieszkałych nieruchomości, liczba mieszkańców oraz ilości odbieranych podstawowych surowców wtórnych w latach 2010 do 2012 (bez odpadów zielonych, biodegradowalnych, złomu).
Zamawiający bierze pod uwagą doświadczenie Wykonawcy w zakresie gospodarki odpadami, który sam potrafi szacunkowo określić potrzebną liczbę worków w zakresie jak i odbioru surowców wtórnych jaki w zakresie odbioru np. popiołów z palenisk domowych.
Pytanie nr 3
Proszę o wyjaśnienie czy Wykonawca zamówienia będzie zobowiązany do dostarczenia lub umożliwienia zakupu pojemników na odpady komunalne zmieszane mieszkańcom Gminy Świlcza?
Odpowiedź:
Na terenie gminy Świlcza większość posesji (ok. 70 – 80%) wyposażona jest w pojemniki do gromadzenia odpadów mieszanych. W przypadku braku pojemnika na posesji, zgodnie ze specyfikacją po stronie Wykonawcy będzie bezpłatne dostarczenie pojemnika do nieruchomości.
Pytania z dnia 11 czerwca 2013 r.
Zapytanie dotyczy pkt.5 ppkt 5.3 f SIWZ
Pytanie nr 1
Czy zamawiający dopuszcza dysponowanie legalizowaną najazdową wagą samochodową wynajmowana na podstawie umowy ?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza dysponowanie legalizowaną najazdową wagą samochodową wynajmowaną na podstawie umowy.
Pytanie nr 2
Czy zamawiający dopuszcza spełnienie tego warunku w przypadku korzystania z instalacji, która jest wyposażona legalizowaną najazdową wagę samochodową ?
Odpowiedź:
Zgodnie z pkt 5.1 ppkt 3 lit. f siwz oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. 2013 poz. 122) Wykonawca ma dysponować na terenie bazy transportowo - magazynowej legalizowaną najazdową wagą samochodową.