sprawa RRG.271.34.2013 Świlcza, dn. 14.10.2013 r.
pismo: 258/R-RRG-ED/2013
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi, nazwa zadania:
Udzielenie kredytu na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1 572 020,00 PLN
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 8 października 2013 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 407436-2013, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: 17 październik 2013 r. do godziny 10.00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907) Gmina Świlcza wyjaśnia oraz zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Po zapoznaniu się z treścią specyfikacji istotnych warunków ww. zamówienia prosimy udostępnienie niżej wymienionych dokumentów, które są niezbędne do podjęcia decyzji kredytowej i oceny sytuacji finansowej Gminy:
- Aktualna uchwała Rady Gminy w sprawie wieloletniej prognozy finansowej wraz z załącznikiem.
- Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy wg stanu na dzień 30.06.2013r. (druk przesyłany do Ministerstwa Finansów, formularz Rb-28s zbiorczo).
W/w dokumenty (z pkt. 1 i 2) są udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl w zakładce „Finanse”;
- Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu.
Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu zostanie przedłożona Wykonawcy przed podpisaniem umowy kredytowej;
Ponadto prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania dotyczące SIWZ:
- Czy Zamawiający potwierdza, że na wekslu In blanco będzie złożona kontrasygnata Skarbnika? – tak;
- Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji jako integralnego załącznika do umowy kredytowej? – tak;
- Czy Zamawiający dopuszcza następującą kolejność zaliczania spłat:
a) koszty windykacji i inne opłaty poniesione przez Wykonawcę za Zamawiającego,
b) prowizje i inne opłaty,
c) odsetki przeterminowane,
d) odsetki umowne,
e) kredyt (kapitał)?
Zamawiający dopuszcza w/w kolejność zaliczania spłat:
- Czy Zamawiający wyraża zgodę na to, aby możliwość spłaty kredytu w terminach wykraczających poza umowny okres kredytowania (tj. po dacie 15.12.2021r.) była akceptowana przez Wykonawcę?
Możliwość spłaty kredytu w terminach innych niż zostały przewidziane w siwz będzie dopuszczona za zgodą Banku z zachowaniem wymogów stawianych przez ustawę o finansach publicznych;
- Jaką datę przyjąć do wypłaty kredytu w celu ustalenia ceny ofertowej, zapewniającej obiektywne porównanie ofert?
Dla wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia
14 października 2013 r. i jako datę udzielenia kredytu też przyjąć 14 październik 2013 r.