Udzielenie kredytu na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 2 980 000,00 PLN (słownie: dwa miliony dziewięćset osiemdziesiąt tysięcy złotych)
02/05/2013S85Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Świlcza: Usługi udzielania kredytu
2013/S 085-144299
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Świlcza Świlcza 168 Osoba do kontaktów: Ewa Dziedzic 36-072 Świlcza POLSKA Tel.: +48 178670137 E-mail: przetargi@swilcza.com.pl Faks: +48 178670157
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje
i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu
konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod
adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Udzielenie
kredytu na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
w kwocie 2 980 000,00 PLN (słownie: dwa miliony dziewięćset
osiemdziesiąt tysięcy złotych)
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Kod NUTS PL325
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Udzielenie kredytu na spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 2 980 000,00 PLN Kredyt zostanie uruchomiony w trzech transzach. Przewidywany termin wypłaty transz kredytu: I transza - do 28 czerwca 2013 r. w kwocie 1 200 000,00 PLN; II transza – do 27 września 2013 roku w kwocie 900 000,00 PLN; III transza – do 13 grudnia 2013 roku w kwocie 880 000,00 PLN Zamawiający zastrzega sobie prawo wypłaty transz kredytu w innych terminach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości. Spłata kapitału w 12 ratach w okresie od 30.06.2014 r. do 16.12.2019 r. Waluta kredytu: złoty polski. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 1 094 380 PLN
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wymagane wadium: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert! Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5
pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Dokumenty
o których mowa w pkt b, c, d, e należy w oryginale złożyć w kasie
Urzędu Gminy w Świlczy a kopię wpiąć do oferty przed upływem terminu
składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek: Nr 69 9159 1023 2005 5000 0026 0003. Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział w Świlczy. Kopię potwierdzenia przelewu należy dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Urzędu Gminy Świlcza. Wadium
wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na rachunku bankowym
Zamawiającego przed terminem składania ofert. Za datę wniesienia wadium
uważa się datę uznania wskazanego rachunku bankowego, tj. datę
faktycznego wpływu środków finansowych na podany rachunek bankowy
Zamawiającego. Jeżeli wadium jest
wnoszone w pieniądzu prosi się o podanie numeru rachunku bankowego, na
który zamawiający ma dokonać zwrot wadium. W
treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być
wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium
wraz z odsetkami. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1)
w art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli
Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3
ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub
pełnomocnictw; 2) w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z
powyższego dokumentu powinno ponadto wynikać jednoznacznie,
gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i
na pierwsze żądanie. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Zamawiający
zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy,
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający
zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający
żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie pkt 8.2, jeżeli w wyniku ostatecznego
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
zmawiającego. Jeżeli wadium
wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że
udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Cenę należy podać zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W
ofercie należy podać wysokość jednorazowej prowizji w % (procent) i
złotych polskich od kwoty udzielonego kredytu, wysokość odsetek (WIBOR
3M + marża ...%) oraz całkowitą cenę kredytu (cyfrą i słownie). Podana w
ofercie cena kredytu musi zawierać wszystkie koszty, które będzie
ponosił Zamawiający. Uwaga: Dla wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 28 maja 2013 r. W
prowizji i odsetkach należy uwzględnić wszystkie koszty związane z
całkowitym zgodnym z prawem wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wysokość prowizji i % marży podanych w ofercie pozostaje niezmienna do końca realizacji przedmiotu zamówienia. Spłata
odsetek od niespłaconej kwoty kredytu: (według wyboru wykonawcy
określonego w ofercie) jeden raz w miesiącu, jeden raz na kwartał lub
razem ze spłatą raty kapitału. Zabezpieczenie kredytu w formie weksel in blanco. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości. Spłata kapitału w 12 ratach, w okresie od 30.6.2014 r. do 16.12.2019 r. Wykorzystanie kredytu do 13.12.2013 r. Pozostałe warunki szczegółowo określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy
mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego
przepisy i wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do
wszystkich wykonawców. Jeżeli oferta
wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Poprzez wykonawców ubiegających się wspólnie rozumie się również wspólników spółki cywilnej. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną o udzielenie zamówienia wymaga się, aby żaden z nich nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych i wspólnie spełniali warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający dokona oceny spełniania warunków w
postępowaniu na podstawie pełnomocnictwa oraz dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, składanych
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje
i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Warunki
udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania
tych warunków. 1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.1.
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek
ich posiadania, w tym w szczególności: zezwolenie Komisji Nadzoru
Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art.
36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1376 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego będzie wynikało
takie zezwolenie. Zamawiający uzna,
że Wykonawca spełnił warunek posiadania uprawnień jeżeli złoży dokument
potwierdzający, że Wykonawca posiada zezwolenie Komisji Nadzoru
Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o
której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
(Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego
będzie wynikało takie zezwolenie. Zamawiający
dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie złożonych dokumentów i
oświadczeń, tj. 1) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca posiada
zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności
bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) lub innego
dokumentu, z którego będzie wynikało takie zezwolenie, 2) złoży
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których
mowa w art. 22 ust. 1 „Pzp”. 1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie
składania ofert. Zamawiający uzna,
że warunek ten jest spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1 „Pzp”. 1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie
składania ofert. Zamawiający uzna,
że warunek ten jest spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1 „Pzp”. 1.4. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie
składania ofert. Zamawiający uzna,
że warunek ten jest spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1 „Pzp”. 1.5. sytuacji ekonomicznej i finansowej: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie
składania ofert. Zamawiający uzna,
że warunek ten jest spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1 „Pzp”. Uwagi dotyczące wszystkich warunków, opis oceny spełniania warunków: Ocena
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie
dokonana metodą „spełnia”, „nie spełnia” na podstawie informacji
przedstawionych w dokumentach i oświadczeniach. Wykonawca
może polegać na wiedzy, doświadczeniu i osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić, że będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia. Pisemne zobowiązanie powinno być złożone w formie oryginału. 2.
Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu. Zgodnie z art. 22 ust.
1, art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (tj. Dz. U. z 2010 roku, Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz
zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013
r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U.
Poz. 23) wraz z ofertą należy złożyć następujące oświadczenia i
dokumenty: 2.1. W celu wykazania
spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp
Zamawiający żąda następujących dokumentów: 2.1.1.
oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.
1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(załącznik nr 2 do niniejszej siwz), 2.1.2.
zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności
bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) lub inny
dokument, z którego będzie wynikało takie zezwolenie, 2.1.3.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy
wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu
niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek
łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich
zasobów, żąda: udowodnienia przez wykonawcę składającego ofertę, że będzie on dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie
powinno być złożone w formie oryginału. 2.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania żąda następujących dokumentów: 2.2.1. oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia 2.2.2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2.2.3.
aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2.2.4.
aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert, 2.2.5.
aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2.2.6.
aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, 2.2.7.
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.2.8. Zasoby innych podmiotów Jeżeli
wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały
udział w realizacji części
zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu
do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2.2.1.-2.2.7. 2.3.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt
5–8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa
w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo
administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych
osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy,
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie
wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym
albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania
tych osób lub przed notariuszem. 2.4.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt
2.2.: a) ppkt 2.2.2. – 2.2.4. i
2.2.6. – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, -
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, b)
ppkt 2.2.5. i 2.2.7. – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego
lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby,
której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4–8,10 i 11 ustawy. 2.5. Dokumenty, o
których mowa w pkt 2.4. lit. a) tiret pierwsze i trzecie oraz lit. b),
powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 2.4. lit. a)
tiret drugie, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert. 2.6.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt 2.4., zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym
określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone
przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania
osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis dotyczący terminów
wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. W
przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę
mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych
organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 2.7.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.
24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp: Zgodnie
z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą listę
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w
art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że nie należy do
grupy kapitałowej. 2.8. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów. 1)
Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez wykonawcę. W Przypadku składania elektronicznych
dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu. 2) W przypadku
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w
przypadku podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczące
odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z
oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 3)
Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie
poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 4) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty, oświadczeń oraz innych dokumentów w języku innym niż polski. 2.9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Każdy
z wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia musi
złożyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia. Jeżeli oferta
wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia,
zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zgodnie z sekcją III.2.1).
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zgodnie z sekcją III.2.1).
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
RRG.271.12.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
7.6.2013 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 7.6.2013 - 10:15
Miejscowość:
Urząd Gminy Świlcza, 36-072 Świlcza 168, pokój nr 3 - sala posiedzeń na parterze.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17A 02-676 Warszawa POLSKA
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne
informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawca może złożyć
odwołanie w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynnościach
Zamawiającego, stanowiących podstawę jego wniesienia jeżeli zostało
wysłane w sposób określony w art. 27 ust 2 ustawy Pzp, albo w terminie
15 dni jeżeli zostało przesłane w inny sposób. Odwołanie wobec treści
ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ wnosi się w
terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej
Zamawiającego. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej
wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy
zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość
ookoliczności stanowiących podstawę jego wniesienia. Środki ochrony
prawnej przysługujące Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego określa szczegółowo Dział VI „Środki
ochronyprawnej” Ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień Publicznych
(Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm).
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17A 02-676 Warszawa POLSKA