sprawa RGI.271.10.2017 Świlcza, dn. 10.05.2017 r.
Modyfikacja treści siwz nr 2
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane, nazwa zadania:
„Modernizacja energetyczna budynków oświatowych na terenie Gminy Świlcza”
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 24 kwietnia 2017 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 72497 - 2017, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej Zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: do 19 maja 2017 r. do godz. 10.00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 oraz art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2016 poz. 1020) Gmina Świlcza wyjaśnia oraz zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 22 i 23, pkt 10 „Opis sposobu przygotowywania ofert”, ppkt 10.3:
Ø dotychczasowe brzmienie:
Oferta winna być złożona w zamkniętej i nieprzejrzystej kopercie (opakowaniu) opieczętowanej pieczątką firmową, oznaczonej dokładną nazwą i adresem Wykonawcy, zaadresowanej na Zamawiającego i oznaczonej napisem:
Gmina Świlcza
Oferta do przetargu, nr sprawy RGI.271.10.2017
„Modernizacja energetyczna budynków oświatowych na terenie Gminy Świlcza”
Nie otwierać przed dniem 17 maja 2017 r. do godz. 10.15 |
Ø nowe brzmienie:
Oferta winna być złożona w zamkniętej i nieprzejrzystej kopercie (opakowaniu) opieczętowanej pieczątką firmową, oznaczonej dokładną nazwą i adresem Wykonawcy, zaadresowanej na Zamawiającego i oznaczonej napisem:
Gmina Świlcza
Oferta do przetargu, nr sprawy RGI.271.10.2017
„Modernizacja energetyczna budynków oświatowych na terenie Gminy Świlcza”
Nie otwierać przed dniem 19 maja 2017 r. do godz. 10.15 |
2) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 24 i 25, pkt 11 „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”, ppkt 11.1. i 11.5.:
Ø dotychczasowe brzmienie:
11.1. Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Świlczy
w pok. nr 22 – sekretariat na II piętrze.
Oferty należy składać do dnia 17 maja 2017 r. do godz. 10.00.
Dotyczy to również ofert wysłanych pocztą.
11.5.Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Świlczy pok. nr 3 - sala posiedzeń na parterze w dniu 17 maja 2017 r. o godz. 10.15.
Ø nowe brzmienie:
11.1. Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Świlczy
w pok. nr 22 – sekretariat na II piętrze.
Oferty należy składać do dnia 19 maja 2017 r. do godz. 10.00.
Dotyczy to również ofert wysłanych pocztą.
11.5.Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Świlczy pok. nr 3 - sala posiedzeń na parterze w dniu 19 maja 2017 r. o godz. 10.15.
3) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 10, pkt 3 „Opis przedmiotu zamówienia”, ppkt 3.3.7:
Ø dotychczasowe brzmienie:
3.3.7. Dodatkowo przedmiot zamówienia określa (w zakresie wszystkich zakresów robót):
1) niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia, stron 56,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn.: „Modernizacja energetyczna budynków oświatowych na terenie Gminy Świlcza”, stron 18.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów i urządzeń (równoważnych) niż podane w specyfikacji pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Wszelkie nazwy własne podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia należy traktować jako przykładowe.
Ø nowe brzmienie:
3.3.7. Dodatkowo przedmiot zamówienia określa (w zakresie wszystkich zakresów robót):
1) niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia, stron 56,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn.: „Modernizacja energetyczna budynków oświatowych na terenie Gminy Świlcza”, stron 18.
Tam, gdzie w siwz, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w siwz. Wszelkie nazwy własne podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia należy traktować jako przykładowe;
3) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 17, pkt. 6 „Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia” ppkt 6.1. ust. 2 lit. a:
Ø dotychczasowe brzmienie:
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według załączonego wzoru - załącznik nr 5 do siwz);
Ø nowe brzmienie:
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do siwz;
Zamawiający udostępnia w załączeniu skorygowany załącznik nr 5 do siwz tj. „Wykaz osób”;
4) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 26 i 27, pkt 13 „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert”:
Ø dotychczasowe brzmienie:
13.1. Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
1. Cena – 60% = 60 pkt
2. Okres gwarancji i rękojmi za wady 40% = 40 pkt
13.2. Kryterium 1 – cena (C): oferty będą oceniane według poniższego wzoru:
Najniższa całkowita wartość brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- x 60% x 100 = ……… pkt
Całkowita wartość brutto badanej oferty
Najkorzystniejsza oferta w kryterium cena, wg wzoru może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane ilości punktów zostaną zaokrąglone do 2 miejsc po przecinku;
13.3. Kryterium 2 – „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” (Og):
1) kryterium „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” – będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej ilości lat gwarancji jakości i rękojmi za wady, jakie Wykonawca poda w formularzu oferty.
a) Najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wymagany przez Zamawiającego wynosi 5 lat (60 miesięcy) od odbioru końcowego.
b) Najdłuższy możliwy okres gwarancji jakości i rękojmi za wady uwzględniony do oceny ofert wynosi 6 lat (72 miesiące) od odbioru końcowego.
c) Wykonawca może zaproponować okres gwarancji i rękojmi za wady
w pełnych latach.
d) W przypadku gdy Wykonawca zaproponuje okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dłuższy niż 6 lat do oceny ofert zostanie przyjęty okres 6 lat.
e) W przypadku braku określenia „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” w formularzu oferty zamawiający przyjmuje, że okres gwarancji przedmiotu zamówienia wynosi 5 lat (60 miesięcy) od odbioru końcowego.
f) Zamawiający w kryterium „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” będzie przyznawać punkty według następujących zasad:
- Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 5 lat = 30,00 punktów,
- Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 6 lat = 40,00 punktów,
Najkorzystniejsza oferta w kryterium okres gwarancji i rękojmi za wady może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
13.4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów udzielenia zamówienia obliczona na podstawie poniższego wzoru:
P = C + Og
gdzie: C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium cena
Og - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium okres gwarancji jakości i rękojmi za wady
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt.
13.5. Zamawiający stosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku.
Ø nowe brzmienie:
13.1. Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
1. Cena – 60% = 60 pkt
2. Okres gwarancji i rękojmi 40% = 40 pkt
13.2. Kryterium 1 – cena (C): oferty będą oceniane według poniższego wzoru:
Najniższa całkowita wartość brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- x 60% x 100 = ……… pkt
Całkowita wartość brutto badanej oferty
Najkorzystniejsza oferta w kryterium cena, wg wzoru może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane ilości punktów zostaną zaokrąglone do 2 miejsc po przecinku;
13.3. Kryterium 2 – „Okres gwarancji i rękojmi” (Og):
1) kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” – będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej ilości lat gwarancji i rękojmi, jakie Wykonawca poda w formularzu oferty.
a) Najkrótszy możliwy okres gwarancji i rękojmi wymagany przez Zamawiającego wynosi 5 lat (60 miesięcy) od odbioru końcowego.
b) Najdłuższy możliwy okres gwarancji i rękojmi uwzględniony do oceny ofert wynosi 6 lat (72 miesiące) od odbioru końcowego.
c) Wykonawca może zaproponować okres gwarancji i rękojmi w pełnych latach.
d) W przypadku gdy Wykonawca zaproponuje okres gwarancji i rękojmi dłuższy niż 6 lat do oceny ofert zostanie przyjęty okres 6 lat.
e) W przypadku braku określenia „Okres gwarancji i rękojmi” w formularzu oferty zamawiający przyjmuje, że okres gwarancji i rękojmi przedmiotu zamówienia wynosi 5 lat (60 miesięcy) od odbioru końcowego.
f) Zamawiający w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” będzie przyznawać punkty według następujących zasad:
- Okres gwarancji i rękojmi – 5 lat = 30,00 punktów,
- Okres gwarancji i rękojmi – 6 lat = 40,00 punktów,
Najkorzystniejsza oferta w kryterium okres gwarancji i rękojmi może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
13.4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów udzielenia zamówienia obliczona na podstawie poniższego wzoru:
P = C + Og
gdzie:
C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium cena
Og - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium okres gwarancji i rękojmi
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt.
13.5. Zamawiający stosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku;
Zamawiający udostępnia w załączeniu skorygowany załącznik nr 1 do siwz tj. „Formularz ofertowy”;
5) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 37, § 12 „Ogólnych warunków umowy” dodaje się ust. 2 a o brzmieniu:
„2a. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umową za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający – w wysokości 30 % wynagrodzenia umownego brutto, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1020);
6) specyfikacja istotnych warunków zamówienia, str. 45 i 46 pkt. 22 „Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Pzp”
Ø dotychczasowe brzmienie:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp przy zachowaniu następujących przesłanek:
1) zostaną zlecone w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego,
2) zostaną zlecone dotychczasowemu wykonawcy robót,
3) zamówienia te będą polegały na powtórzeniu podobnych robót,
4) zamówienia te będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego,
5) zamówienia te nie mogą łącznie przekroczyć 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Ø dotychczasowe brzmienie:
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.
---------------------------------
Ponadto w dniu 27 kwietnia 2017 r. do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Treść pytania nr 1
Zwracam się z prośbą o udostępnienie zestawienia stolarki do zadania ZS Świlcza,
ZS Bratkowice oraz PP Bratkowice
Odpowiedź:
Zamawiający udostępnia w załączeniu zestawienie w/w stolarki.