sprawa RGP.271.11.2016 Świlcza, dn. 24.08.2016 r.
Modyfikacja treści siwz nr 2
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi o wartości szacunkowej powyżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. o wartości powyżej 209 000,00 EURO, nazwa zadania:
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza
Ogłoszenie o zamówieniu przekazano w dniu 12 lipca 2016 r. Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 16 lipca 2016 r. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej pod numerem 246218-2016, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej Zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: do 12 września 2016 r. do godz. 10:00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 oraz art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.) Gmina Świlcza wyjaśnia oraz zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
W dniu 17 i 19 lipca oraz 5 i 10 sierpnia 2016 roku do Zamawiającego wpłynęły prośby o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje o przetargu (warunku udziału, zakres) szczegółowo określa ogłoszenie
o zamówieniu zamieszczone na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
w bazie danych TED http://ted.europa.eu/ pod nr 246218-2016 i ogłoszenie nr 293045-2016 oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl, a także specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert e-mailem.
Zamawiający informuje, że każdy Wykonawca zainteresowany niniejszym postępowaniem może złożyć ofertę na zadanie będące przedmiotem niniejszego postępowania.
Informacje o przetargu (warunku udziału, zakres) szczegółowo określa ogłoszenie
o zamówieniu zamieszczone na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w bazie danych TED http://ted.europa.eu/ pod nr 246218-2016 i ogłoszenie nr 293045-2016 oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl, a także specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl
Szacunkowy koszt zamówienia:
Ø 298 210,74 EURO,
Ø 896 400,00 PLN (osiemset dziewięćdziesiąt sześć tysięcy czterysta złotych);
Informacje o ewentualnej zmianie terminu składania ofert zostaną zamieszczone na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w bazie danych TED http://ted.europa.eu/ oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl
Wykaz załączników, dokumentów i oświadczeń jakie należy złożyć wraz z ofertą określa szczegółowo ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w bazie danych TED http://ted.europa.eu/ pod nr 246218-2016 i ogłoszenie nr 293045-2016 oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.swilcza.i-gmina.pl.
Zamawiający nie przewiduje spotkania z oferentami zarówno przed terminem jak i po terminie składania ofert.
Dane kontaktowe zostały określone w pkt 7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się (w tym również przygotowania oferty) tylko i wyłącznie w języku polskim.
Pytania z dnia 19 lipca 2016 r.
Treść pytania nr 1:
Zgodnie z pkt 5.1 lit. b specyfikacji istotnych warunków zamówienia Wykonawca ma posiadać zezwolenie na transport odpadów komunalnych, które jest niezbędne do prowadzonej działalności, lecz zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów w tej chwili jest niemożliwe zgodnie z art. 25 ust. 1, 2, 3 ustawy o odpadach. Wykonawca nie zamierza przetwarzać żadnych odpadów komunalnych lecz kierować je bezpośrednio do Instalacji Przetwarzania Odpadów z którą będzie miał podpisaną umowę. Wnosimy o wykreślenie w SIWZ aktualnych zezwoleń dotyczących zbierania i przetwarzania odpadów komunalnych
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia zapis pkt 5.1 ppkt 1) specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Ø dotychczasowe brzmienie:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowa-dzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, tj.:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.),
b) aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z ustawią z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z dnia 20 września 2005 r.),
d) zawartą umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych bądź zastępczymi instalacjami przewidzianymi do obsługi Regionu Centralnego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości
Ø nowe brzmienie:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, tj.:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.),
b) posiada ważne zezwolenie na transport odpadów wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z ustawią z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z dnia 20 września 2005 r.),
d) zawartą umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych bądź zastępczymi instalacjami przewidzianymi do obsługi Regionu Centralnego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;
Warunek posiadania, przez oferenta będącego konsorcjum, ważnej umowy z regionalną instalacją przetwarzania odpadów uważa się za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z jego uczestników posiada instalację do przetwarzania odpadów przewidzianą w Planie Gospodarki Odpadami dla Woj. Podkarpackiego, z której mogą – na podstawie zawartej umowy - korzystać wszyscy uczestnicy tego konsorcjum.
W związku z w/w zmianą zmienia się zapis pkt 6.2.1 ppkt 3) specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Ø dotychczasowe brzmienie:
„aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu, zbierania i przetwarzania odpadów zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie jak przedmiot zamówienia”
Ø nowe brzmienie:
„aktualne ważne zezwolenie na transport odpadów wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami”
Treść pytania nr 2:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę dotyczącą załącznika nr 14 do SIWZ mianowicie rozbicia miejscowości:
· Bratkowice
· Trzciana
· Świlcza
na dwa dni odbioru odpadów komunalnych ze względu na dużą liczbę gospodarstw i możliwość dokładniejszej zbiórki odpadów komunalnych?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza „rozbicie” miejscowości Bratkowice, Świlcza i Trzciana na dwa dni odbioru pod warunkiem, że usługa będzie wykonywana w dzień przypisany dla danej miejscowości.
Przykład:
Tydzień parzysty: poniedziałek – Bratkowice Wschód /nr domów 1-400/
Tydzień nieparzysty : poniedziałek – Bratkowice Zachód /nr domów 401-826/
Tydzień parzysty: wtorek – Świlcza Północ /granica droga krajowa E-94/
Tydzień nieparzysty: wtorek – Świlcza Południe /granica droga krajowa E-94/
Tydzień parzysty: czwartek – Trzciana Północ /granica droga krajowa E-94/
Tydzień nieparzysty: czwartek – Trzciana Południe /granica droga krajowa E-94/
Treść pytania nr 3:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wywożenia odpadów komunalnych do dwóch lub więcej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych z którymi ma podpisaną umowę?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że odpady komunalne z terenu Gminy Świlcza – Region Centralny - powinny być kierowane do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami.
Pytania z dnia 05 sierpnia 2016 r.
Treść pytania nr 1:
Prosimy o sprecyzowanie czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zaakceptowanych załączników dołączonych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia o numerach 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga dołączania do oferty zaakceptowanych w/w załączników.
Treść pytania nr 2:
W związku z podaniem przez Zamawiającego wykazu załączników w siwz na str. 52 i 53 zwracamy się z prośbą o informację czy do oferty należy załączyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru umieszczonego na str. 76 siwz który nie został przez Zamawiającego ujęty w wymienionym spisie załączników.
Odpowiedź:
Zaleca się złożenie w/w oświadczenia.
Pytanie z dnia 10 sierpnia 2016 r.
Treść pytania:
W związku z przetargiem na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Świlcza” składamy zapytanie dotyczące punktu 3.2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obejmującego Zadanie 1, Zadanie 2 i Zadanie 3 w kwestii ilości odpadów odebranych od nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Świlcza w I półroczu 2016 r. z podziałem na poszczególne frakcje.
Odpowiedź:
Informacja o poszczególnych rodzajach odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w okresie od 01.01.2016 do 30.06.2016*:
Kod odebranych odpadów |
Rodzaj odebranych odpadów komunalnych |
Masa odebranych odpadów
[Mg] |
20 03 01 |
Niesegregowane zmieszane odpady komunalne |
766,52 |
15 01 07 |
Opakowania ze szkła |
92,59 |
15 01 06 |
Zmieszane odpady opakowaniowe |
281,29 |
20 01 99 |
Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - POPIOŁY |
210,83 |
20 03 07 |
Odpady wielkogabarytowe |
56,64 |
20 01 32 |
Leki inne niż wymienione w 20 01 31 |
0,039 |
20 01 35 |
Zużyte urządzenia elektryczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki |
0,69 |
16 01 03 |
Zużyte opony |
0,74 |
20 02 01
20 01 08 |
Odpady ulegające biodegradacji
Odpady kuchenne ulegające biodegradacji |
34,60
36,74 |
*Dane opracowane na podstawie sprawozdania półrocznego sporządzonego przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Uwaga!!!
Od dnia 01.01.2017r., z Gminy Świlcza zostanie wyłączone sołectwo Bzianka.
W związku z tym nastąpi zmiana danych zawartych w swiz o:
Liczbę osób zameldowanych: 597 (3,73% ogólnej liczby zameldowanych w Gminie Świlcza)
Liczbę zadeklarowanych:
odpady segregowane – 433 (3,28% liczby zadeklarowanych)
odpady niesegregowane – 3 (2,91% liczby zadeklarowanych)
Liczbę nieruchomości z których odbierane są odpady komunalne: 159.
Ponadto informuje się, że w dniu dzisiejszym zostało przekazane do publikacji
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie uwzględniające zmiany wprowadzone niniejszym pismem.