sprawa RRG.271.6.2014 Świlcza, dn. 21.02.2014 r.
pismo: 70/R-RRG-ED/2014
Zamawiający: Gmina Świlcza
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane, nazwa zadania:
„Poprawa jakości bazy oświatowej na terenie Gminy Świlcza”
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 5 luty 2014 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 41050-2014, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: 24 luty 2014 r. do godz. 10:00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 oraz art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.) Gmina Świlcza wyjaśnia oraz zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
W dniu 20 lutego 2014 roku do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Prośba o wyjaśnienie (dotyczy branży elektrycznej: „Przebudowa pomieszczeń zespołu żywienia w budynku przedszkola w Świlczy")
Porównując przedmiar do projektu wynikają nieścisłości:
Pytanie nr 1
Brak w przedmiarze WLZ'ów do nowych tablic rozdzielczych (2 szt. 5xLgY10mm2 i LGY 4x35+1x25 mm2)
Czy w/w WLZ są istniejące czy trzeba je wykonać? Jeżeli trzeba wykonać proszę o informacje w jaki sposób, ponieważ obok TG czyli obok sekretariatu oraz komunikacji nie ma być żadnych zmian.
Odpowiedź: Należy wykonać nowe natynkowo w kanale PCV;
Pytanie nr 2
Nie ujęto w przedmiarze modyfikacji TG - doposażenie o zabezpieczenia WLZ
Odpowiedź: Należy ująć w cenie tablic rozdzielczych;
Pytanie nr 3
Proszę o sprecyzowanie które pralki, chłodziarki są zasilane siłą (punkt 6.4 projektu br. elektr.) - na schematach przewidziane są zasilaniem 1-fazowym
Odpowiedź:
Zasilanie jednofazowe zgodnie ze schematem (pod określeniem odbiory siłowe kryją się zarówno urządzenia 230V jak i 400V).
Pytanie nr 4
W pom. porządkowym - piętro rysunek E4 nie ma wyłącznika oświetlenia
Odpowiedź: Trzeba uwzględnić.
Pytanie nr 5
Proszę o potwierdzenie, że montaż wentylatorów kanałowych leży po stronie branży wentylacyjnej - co prawda w przedmiarze 7.24 - 7.26 jest 3 szt. wentylatorów - ale to znacznie mniej niż jest na rzutach pomieszczeń
Odpowiedź:
Wentylatory kanałowe zgodnie z opisem zasilane są z instalacji oświetleniowej po wyłącznikach oświetlenia.
Pytanie nr 6
Proszę o potwierdzenie, czy oddymianie klatek schodowych należeć będzie do tego zadania - jeżeli tak proszę o uzupełnienie przedmiaru
Odpowiedź:
Nie jest w zakresie przetargu.
Pytanie nr 7
Nie zgadza się ilość opraw oświetleniowych, gniazd 230V, wyłączników porównując przedmiar oraz projekt. Według przedmiaru jest ich znacznie mniej. Proszę o podanie prawidłowych ilości w przedmiarze.
Odpowiedź:
Należy wycenić zgodnie z odpowiedziami z dnia 17.02.2014 r.
Pytanie nr 8
Projekt zawiera montaż wolnostojących masztów odgromowych o wysokości 3m na podstawie betonowej. Przedmiar ich nie zawiera - proszę o uzupełnienie
Odpowiedź:
Uwzględniono w poz. 2.1.39 – wycenić 4 sztuki zamiast 5 szt.
Ponadto zwrócono się do Zamawiającego z prośbą o udostępnienie przedmiarów robót w wersji edytowalnej np. *.zuz, *.ath lub *.xml.
W związku z powyższym Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej przedmiary robót w wersji *.zuz, tj.:
1) poprawiony przedmiar robót „Modernizacja sali gimnastycznej, remont posadzek
w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Bratkowicach”, stron 3, rozdziałów 4,
2) przedmiar robót „Przebudowa sanitariatów – roboty budowlane” w Przedszkolu w Świlczy, stron 4, rozdziałów 6,
3) przedmiar robót „Przebudowa sanitariatów – roboty instalacyjne” w Przedszkolu w Świlczy, stron 4, rozdziałów 5,
4) przedmiar robót „Roboty konstrukcyjno budowlane” w Przedszkolu
w Świlczy, stron 5, rozdziałów 2,
5) przedmiar robót „Instalacje sanitarne” w Przedszkolu w Świlczy, stron 5, rozdziałów 11,
6) przedmiar robót „Instalacje elektryczne” w Przedszkolu w Świlczy, stron 3, rozdziałów 2.
Uwaga!!!
Jednocześnie prosi się o dokładne przeanalizowanie wszystkich wyjaśnień i zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uwzględnienie ich.