04-03-2019r.
godzina 12:46
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Prawo lokalne
Zamówienia publiczne
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011 i wcześniejsze
1. Ogłoszenia o zamówieniu
2. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
3. Zaproszenie do składania ofert
4. Siwz
4a. Modyfikacje i wyjaśnienia siwz
5. Ogłoszenia o wyborze oferty
6. Ogłoszenia o unieważnieniu postępowania
7. Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia
8. Kopie protestów
9. Rozstrzygnięcia protestów
Zamówienia / przetargi __do_30.000 euro___
Inne przetargi
Zagospodarowanie przestrzenne
Konsultacje społeczne
Wybory i referenda
Konkursy na stanowiska
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 327395 raz(y)


[Panel administracyjny]

Zamówienia publiczne :: 2011 i wcześniejsze :: 2. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia


 

zamieszczono 14.05.2010 r.
ZP 3410/19/10 Dostawa 2 (słownie: dwóch) sztuk fabrycznie nowych samochodów ratowniczo – gaśniczych dla: 1) Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy, 2) Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratkowicach, wraz z wyposażeniem – zestaw ratowniczego sprzętu hydraulicznego, zestaw ratownictwa medycznego, drabina pożarnicza, aparaty nadciśnieniowe, motopompa pożarnicza, motopompa pływająca, wentylator oddymiający, ubranie strażackie specjalne, sygnalizator bezruchu, latarki, prądownice wodne, prądownice pianowe, wytwornica pianowa, rozdzielacz kulowy, smoki ssawne, pływak do smoka, wąż tłoczony do pomp pożarniczych, wąż ssawny, kurtyna wodna, wysysacz i inny drobny sprzęt.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia po przekazaniu do publikacji w Dzienniku Urzędowego Unii Europejskiej
 
____________________________________________ 
 
 
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia po publikacji w Dzienniku Urzędowego Unii Europejskiej
 
____________________________________________ 
 
19/05/2010    S96    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na dostawy - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

 

PL-Świlcza: Wozy strażackie

2010/S 96-144256

Gmina Świlcza, Świlcza 168, Urząd Gminy Świlcza Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji, attn: Ewa Dziedzic, POLSKA-36-072Świlcza. Tel. +48 178670137. E-mail: przetargi@swilcza.com.pl. Fax +48 178670157.

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 11.5.2010, 2010/S 91-136409)

 

Przedmiot zamówienia:
CPV:34144210, 35110000, 35113400

Wozy strażackie.

Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa.

Odzież ochronna i zabezpieczająca.

Zamiast: 

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze oraz/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących

Wszelkie rozliczenia finansowe między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich.

Nie dopuszcza się prowadzenia rozliczeń między zamawiającym a wykonawcą w obcych walutach.

Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów.

I usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie.

Z obowiązującymi przepisami.

III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1) Spełniać będą warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych, dotyczące:

— posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

— posiadania wiedzy i doświadczenia,

— dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

— sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2) Nie podlegają wykluczeniu z powodów wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.

3) Posiadają wiedzę i doświadczenie, tj. zrealizowali co najmniej 2 (słownie: dwa) zamówienia polegające na dostawie średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych dla straży pożarnej o wartości min. 500 000,00 PLN brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda, dpowiadających rodzajowo i wartościowo przedmiotowi zamówienia.

4) Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 złotych (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego

* aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

* aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

* aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

* aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

* aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa

* Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże w ww. dokumencie, że w dniu jego wystawienia wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy wynosi min. 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych).

* Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.2.3) Zdolność techniczna

* Posiadają wiedzę i doświadczenie, tj. zrealizowali co najmniej 2 (słownie: dwa) zamówienia polegające na dostawie średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych dla straży pożarnej o wartości min. 500 000,00 PLN brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda, odpowiadających rodzajowo i wartościowo przedmiotowi zamówienia.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)

Dostawa 2 (słownie: dwóch) sztuk fabrycznie nowych samochodów ratowniczo – gaśniczych dla: 1) Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy, 2) Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratkowicach, wraz z wyposażeniem – zestaw ratowniczego sprzętu hydraulicznego, zestaw ratownictwa medycznego, drabina pożarnicza, aparaty nadciśnieniowe, motopompa pożarnicza, motopompa pływająca, wentylator oddymiający, ubranie strażackie specjalne, sygnalizator bezruchu, latarki, prądownice wodne, prądownice pianowe, wytwornica pianowa, rozdzielacz kulowy, smoki ssawne, pływak do smoka, wąż tłoczony do pomp pożarniczych, wąż ssawny, kurtyna wodna, wysysacz i inny drobny sprzęt.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą

Dostawa 2 (słownie: dwóch) sztuk fabrycznie nowych samochodów ratowniczo–gaśniczych dla: 1) Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy, 2) Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratkowicach, wraz z wyposażeniem – zestaw ratowniczego sprzętu hydraulicznego, zestaw ratownictwa medycznego, drabina pożarnicza, aparaty nadciśnieniowe, motopompa pożarnicza, motopompa pływająca, wentylator oddymiający, ubranie strażackie specjalne, sygnalizator bezruchu, latarki, prądownice wodne, prądownice pianowe, wytwornica pianowa, rozdzielacz kulowy, smoki ssawne, pływak do smoka, wąż tłoczony do pomp pożarniczych, wąż ssawny, kurtyna wodna, wysysacz i inny drobny sprzęt.

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje

Wymagania dotyczące wadium.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium.

Wymagane wadium: 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).

Termin wnoszenia wadium: przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert!

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

Dokumenty o których mowa w pkt b, c, d, e należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie lub koszulce foliowej i dodatkowo kserokopię wpiąć do oferty przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek: Nr 69 9159 1023 2005 5000 0026 0003 Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział w Świlczy z adnotacją „Wadium na dostawę samochodów ratowniczo – gaśniczych”.

Kopię potwierdzenia przelewu należy dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Urzędu Gminy Świlcza.

Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu prosi się o podanie numeru rachunku bankowego, na który Zamawiający ma dokonać zwrot wadium.

Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony.

Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania,

Z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.2, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zmawiającego.

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca.

W odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie

Nie wypełniono.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

Główny przedmiot.

Słownik główny:34144210.

Dodatkowe przedmioty.

Słownik główny:35110000.

Słownik główny:35113400.

Powinno być: 

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze oraz/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących

* Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i przeciwdziałanie zagrożeniom w Gminie Świlcza poprzez zakup sprzętu ratowniczego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, Oś – IV Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom, działanie 4.4.

* 100 % ceny Zamawiający zapłaci Wykonawcy w ciągu 30 dni od daty otrzymania faktur wystawionych na podstawie protokołu przekazania sprzętu podpisanego przez Zamawiającego.

* Podstawą do wystawienia faktury jest podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego protokół faktycznego odbioru przedmiotu umowy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Protokół zdawczo-odbiorczy samochodu oraz protokół z przeszkolenia załóg samochodu będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT. Faktura musi być wystawiona w terminie do 7 dni od dnia odbioru faktycznego przedmiotu umowy.

* Jeżeli Wykonawca dopuści się zwłoki w wydaniu przedmiotu umowy w stosunku do terminu 2 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, zapłaci kary umowne liczone od wartości całkowitej brutto przedmiotu umowy w sposób następujący:

1) do 7 dni opóźnienia - 0,1 % wartości za każdy dzień zwłoki,

2) za każdy następny rozpoczęty dzień - 0,2 % wartości za każdy dzień zwłoki lecz nie więcej niż 20 % wartości przedmiotu umowy.

* Jeżeli opóźnienie wydania przedmiotu umowy z winy Wykonawcy przekroczy 4 tygodnie Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy. W takim przypadku Zamawiający nie będzie zobowiązany zwrócić Wykonawcy kosztów, jakie Wykonawca poniósł w związku z umową. Odstąpienie od umowy wymaga, pod rygorem nieważności, formy pisemnej poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie i przysługiwać będzie Zamawiającemu w ciągu 14 dni od daty, w której opóźnienie wydania przedmiotu umowy przekroczy 4 tygodnie.

* Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę wobec ZAMAWIAJĄCEGO będzie przysługiwać Zamawiającemu kara umowna w wysokości 20 % wartości całkowitej brutto przedmiotu umowy.

* W przypadku gdy wysokość poniesionej szkody przez Zamawiającego przewyższy wysokość kar zastrzeżonych w umowie, ZAMAWIAJĄCY może żądać odszkodowania na zasadach ogólnych w pełnej wysokości poniesionej szkody.

* Jeżeli Zamawiający opóźni się z dokonaniem zapłaty za przedmiot umowy, zapłaci WYKONAWCY odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki.

*Wszelkie rozliczenia finansowe między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich zgodnie z prawem polskim.

*Nie dopuszcza się prowadzenia rozliczeń między zamawiającym a wykonawcą w obcych walutach.

*Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

* Zamawiający nie będzie udzielał zaliczek na realizację zamówienia.

III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia

Realizacja zamówienia nie wymaga stawiania szczególnych warunków, którym podlega realizacja zamówienia.

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie i uzna warunek za spełniony, jeżeli złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.

2) posiadania wiedzy i doświadczenia.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował co najmniej 2 (słownie: dwa) zamówienia polegające na dostawie średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych dla straży pożarnej o wartości min. 500 000,00 PLN brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda odpowiadających rodzajowo i wartościowo przedmiotowi zamówienia.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek potencjału technicznego, jeżeli złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

Zamawiający uzna, że wykonawca spełni warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 00,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 ustawy Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez więcej niż jednego Wykonawcę, warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy spełniają łącznie, natomiast warunek dotyczący braku podstaw do wykluczenia określony w art. 24 ustawy Pzp musi spełnić każdy Wykonawca. Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 6 niniejszej SIWZ muszą być przedłożone przez każdy Podmiot wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, pozostałe dokumenty mogą być składane wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zmówienia zostanie wybrana zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Po przez wykonawców ubiegających się wspólnie rozumie się również wspólników spółki cywilnej. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zamawiający dokona oceny spełniania warunków w postępowaniu na podstawie pełnomocnictwa oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Do wykonawców ubiegających się wspólnie stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wykonawcy. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z zawartej umowy.

4. Zamawiający ocenia spełnienie przez wykonawców wymaganych warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. Uzupełnienie wymaganych dokumentów jest możliwe zgodnie z art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp. Nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Zamawiający zawiadamia wykonawców o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

5. Zgodnie z art. 22 ust. 1, art. 26 ust. 1, 2a, 2b, 2c ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 roku, Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817), należy złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

1) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.

2) oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich.

3) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich.

4) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich.

5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich.

6) aktualną informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich.

7) aktualną informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8) wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie (np. referencje).

W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny ww. wykaz.

9) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

W przypadku przedkładania przez zagranicznych Wykonawców polis zawierających kwoty w walutach obcych, Zamawiający będzie przeliczał je na złotówki wg kursu NBP tych walut na dzień publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

7. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego,

Zamawiający żąda złożenia:

1) świadectw(a) dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej na każdy rodzaj oferowanych samochodów pożarniczych, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych lub dopuszczonych do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej albo w Republice Turcji, jak również wyprodukowanych w innym państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), dopuszczenie wydane po ustaleniu przez jednostkę dopuszczającą, że wyrób zapewnia bezpieczeństwo publiczne lub ochronę zdrowia i życia oraz mienia na poziomie nie niższym niż jest to określone w Polskich Normach lub wymaganiach techniczno- użytkowych określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20.6.2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 143, poz. 1002);

2) świadectw(a) homologacji typu pojazdu.

3) oraz wyposażenie wyszczególnione w załączniku nr 1 do SIWZ musi posiadać aktualne świadectwa dopuszczenia do stosowania w jednostce ochrony przeciwpożarowej wydane przez polską jednostkę certyfikującą.

4) dokumentację techniczno – ruchową potwierdzająca spełnienie parametrów technicznych samochodu.

8. Pozostałe dokumenty:

1) Warunki Zamawiającego (potwierdzenie spełnienia wymogów zamawiającego). Ceny jednostkowe oferowane.

2) Formularz oferty.

3) Doświadczenie zawodowe.

9. Wykonawcy zagraniczni.

1) Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226, poz. 1817). Wskazane dokumenty mogą być składane w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie poświadczonych kopii dokumentów wtedy, gdy złożona kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

2) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy P.z.p., mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Pz.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych, o których mowa w § 2 ust. 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) pkt 2-4 i pkt 6 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.,

2) pkt - 5 Wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy P.z.p. - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby, lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wymienionych w § 2 ust. 1 ww. Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis § 2 ust. 2 Rozporządzenia stosuje się odpowiednio.

10. Dokumenty są składane w formie oryginału (oświadczenia, pełnomocnictwa) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

11. Zamawiający ocenia spełnienie przez wykonawców wymaganych warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. Uzupełnienie wymaganych dokumentów jest możliwe zgodnie z art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp. Nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Zamawiający zawiadamia wykonawców o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa

Zamawiający uzna,że wykonawca spełnił warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

W przypadku przedkładania przez zagranicznych Wykonawców polis lub innych dokumentów potwierdzających spełnianie warunku o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy P.z.p. zawierających kwoty w walutach obcych, Zamawiający będzie przeliczał je na złotówki wg kursu NBP tych walut na dzień publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.2.3) Zdolność techniczna

Zamawiający uzna, że wykonawca spełnił warunek dotyczący posiadania zdolności technicznej, jeżeli złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz przedstawi wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (tj. zrealizował co najmniej 2 (słownie: dwa) zamówienia polegające na dostawie średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych dla straży pożarnej o wartości min. 500 000,00 PLN brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda, odpowiadających rodzajowo i wartościowo przedmiotowi zamówienia), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie (np. referencje).

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)

Dostawa 2 (słownie: dwóch) sztuk fabrycznie nowych średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych kategorii 2 (uterenowionych) o pokemności zbiornika na wodę min. 2 500 dm3 dla: 1) Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy, 2) Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratkowicach, wraz z wyposażeniem – zestaw ratowniczego sprzętu hydraulicznego, zestaw ratownictwa medycznego, drabina pożarnicza, aparaty nadciśnieniowe, motopompa pożarnicza, motopompa pływająca, wentylator oddymiający, ubranie strażackie specjalne, sygnalizator bezruchu, pilarka łańcuchowa, detektor gazów, latarki, prądownice wodne, prądownice pianowe, wytwornica pianowa, rozdzielacz kulowy, smoki ssawne, pływak do smoka, wąż tłoczony do pomp pożarniczych, wąż ssawny, kurtyna wodna, wysysacz i inny drobny sprzęt.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą

Dostawa 2 (słownie: dwóch) sztuk fabrycznie nowych samochodów ratowniczo – gaśniczych dla: 1) Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy, 2) Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratkowicach, wraz z wyposażeniem – zestaw ratowniczego sprzętu hydraulicznego, zestaw ratownictwa medycznego, drabina pożarnicza, aparaty nadciśnieniowe, motopompa pożarnicza, motopompa pływająca, wentylator oddymiający, ubranie strażackie specjalne, sygnalizator bezruchu, pilarka łańcuchowa, detektor gazów, latarki, prądownice wodne, prądownice pianowe, wytwornica pianowa, rozdzielacz kulowy, smoki ssawne, pływak do smoka, wąż tłoczony do pomp pożarniczych, wąż ssawny, kurtyna wodna, wysysacz i inny drobny sprzęt.

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje

Wymagania dotyczące wadium.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium.

Wymagane wadium: 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).

Termin wnoszenia wadium: przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert!

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

Dokumenty o których mowa w pkt b, c, d, e należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie lub koszulce foliowej i dodatkowo kserokopię wpiąć do oferty przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek: Nr 69 9159 1023 2005 5000 0026 0003 Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział w Świlczy z adnotacją „Wadium na dostawę samochodów ratowniczo – gaśniczych”.

Kopię potwierdzenia przelewu należy dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Urzędu Gminy Świlcza.

Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu prosi się o podanie numeru rachunku bankowego, na który Zamawiający ma dokonać zwrot wadium.

Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony.

Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania,

Z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.2, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zmawiającego.

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca.

W odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez więcej niż jednego Wykonawcę, warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy spełniają łącznie, natomiast warunek dotyczący braku podstaw do wykluczenia określony w art. 24 ustawy Pzp musi spełnić każdy Wykonawca. Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 6 niniejszej SIWZ muszą być przedłożone przez każdy Podmiot wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, pozostałe dokumenty mogą być składane wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zmówienia zostanie wybrana zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegając się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

Główny przedmiot.

Słownik główny:34144210.

Dodatkowe przedmioty.

Słownik główny:35110000.

Słownik główny:35113400.

Słownik główny:42415320a.



Informację wytworzył(a): Ewa Dziedzic
Informację dodał(a): Bogdan Dworak
Ostatnia modyfikacja: 2012-02-23 14:30:39


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech