________________________________________________
ZwiK.271.1.2011 Świlcza, dn. 10.03.2011 r.
Zamawiający: Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę, nazwa zadania:
Dostawa paliw płynnych do samochodów służbowych oraz innych jednostek sprzętowych
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 4 marca 2011 roku w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 36572-2011, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
W dniu 8 marca 2011 roku do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający akceptuje, aby transakcje były dokonywane bezgotówkowo, ale przy użyciu kart paliwowych?
Odpowiedź:
Zamawiający nie akceptuje dokonywania transakcji przy użyciu karty paliwowej.
Pytanie nr 2
W odniesieniu do zapisów SIWZ, informujemy że Wykonawca daje możliwość tankowanie paliwa na swoich stacjach, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych. Czy Zamawiający może zaakceptować taką sytuację, że w przypadku ewentualnej modernizacji danej stacji, lub jej czasowego wyłączenia (np. dostawa paliwa) Zamawiający będzie dokonywać transakcji na innej stacji paliw Wykonawcy położonej najbliżej siedziby stacji modernizowanej (w okresie realizacji umowy może zaistnieć ewentualność jej modernizacji. Wykonawca zobligowany jest do stałego podnoszenia zarówno standardu jak i bezpieczeństwa stacji, dostosowując je do wymagań Unii Europejskiej)?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotu zamówienia na innej stacji Dostawcy – ale położonej w obrębie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia pkt 3.3 ust. 11.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację zapisu (zarówno SIWZ i projekt umowy) dotyczącego terminu płatności na 21 dni od daty wystawienia faktury VAT w przypadku, kiedy Wykonawca nie rozlicza Klientów w terminach płatności liczonych od otrzymania faktur VAT. Rozliczenie za dokonane transakcje odbywałoby się po zakończeniu każdego z okresów rozliczeniowych: (I) od 1-go do 15-go dnia miesiąca i (II) od 16-go do ostatniego dnia miesiąca, a za datę dokonania płatności uważa się datę uznania konta bankowego Wykonawcy?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zmianę projektu umowy dotyczącego terminu płatności na 21 dni od daty wystawienia faktury VAT oraz terminów rozliczeń.
Pytanie nr 4
Czy Zamawiający może zaakceptować, aby wystawiana była po zakończeniu okresu rozliczeniowego jedna faktura, przy czym jej załącznik obrazowałby każdorazowe tankowanie z wyszczególnieniem pojazdów dokonujących transakcji?
Odpowiedź:
Zamawiający nie akceptuje rozliczania na podstawie zbiorczej faktury.
Pytanie nr 5
W odniesieniu do zapisów projektu umowy:
- kary umowne wskazane są na korzyść Zamawiającego, czy zatem Zamawiający może dokonać tu modyfikacji, przy dążeniu do zachowania symetrii stron kontraktu i dokonać usunięcia zapisu par 6 ust. 1 - przy akceptacji pytania drugiego (jw.), a dodanie zapisu działającego na korzyć Wykonawcy, adekwatnego do zapisu ust.2, przy jednoczesnej zmianie zapisu par 3 na możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przez Strony? Uwzględniając fakt, że dochodzenie kar umownych stanowi odrębne postępowanie, czy zatem Zamawiający może usunąć zapis par 6 ust. 4?
- par 9 ust. 3-4, czy Zamawiający może wprowadzić modyfikację: Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami fizycznymi sprzedanego paliwa. W celu naprawienia ewentualnych szkód Wykonawca, po pisemnym zawiadomieniu przez Zamawiającego o podejrzeniu złej jakości paliwa, przeprowadzi postępowanie reklamacyjne. W terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji Wykonawcy wyda decyzję o uznaniu lub odrzuceniu zgłoszonej reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub Operatora stacji paliw, Wykonawca rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania roszczenia Zamawiającego Wykonawca naprawi szkodę. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Wykonawcy nie zamyka postępowania na drodze sądowej?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji projektu umowy w przedstawionym wyżej zakresie.
|