04-03-2019r.
godzina 12:24
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Prawo lokalne
Zamówienia publiczne
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011 i wcześniejsze
1. Ogłoszenia o zamówieniu
2. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
3. Zaproszenie do składania ofert
4. Siwz
4a. Modyfikacje i wyjaśnienia siwz
5. Ogłoszenia o wyborze oferty
6. Ogłoszenia o unieważnieniu postępowania
7. Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia
8. Kopie protestów
9. Rozstrzygnięcia protestów
Zamówienia / przetargi __do_30.000 euro___
Inne przetargi
Zagospodarowanie przestrzenne
Konsultacje społeczne
Wybory i referenda
Konkursy na stanowiska
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 327394 raz(y)


[Panel administracyjny]

Zamówienia publiczne :: 2011 i wcześniejsze :: 4a. Modyfikacje i wyjaśnienia siwz


 

zamieszczono 01.06.2011 r.
RRG>271.14.2011 Roboty budowlane: Przebudowa dachu na budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Mrowli z płaskiego na spadowy oraz docieplenia budynku (dz. nr ewid. 787/2, 787/3)
________________________________________________

sprawa RRG.271.14.2011                                                Świlcza, dn. 01.06.2011 r.

pismo: 82/R-RRG-ED/11

 

 

 

Zamawiający: Gmina Świlcza

Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane, nazwa zadania:

Przebudowa dachu na budynku Ochotniczej Straży Pożarnej
w Mrowli z płaskiego na spadowy oraz docieplenia budynku (dz. nr ewid. 787/2, 787/3)

Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 19 maja 2011 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 121322-2011, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej zamawiającego: www.swilcza.i-gmina.pl.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14 czerwca 2011 roku o godz. 10:15.

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Gmina Świlcza zmienia  treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

specyfikacja istotnych warunków zamówienia (str. 29 i 30)

Ø  dotychczasowe brzmienie:

§ 17  projektu umowy

1.    Możliwe zmiany w umowie:

W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzenie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej:

a)    na wniosek Wykonawcy, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko
w przypadkach, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian, rysunki i wycenę kosztów. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego,

b)    w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany zaprojektowanych rozwiązań technicznych, Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty wraz ze zleceniem ich wykonania,

c)    w przypadku, gdy określone w ppkt b) zmiany powodują wzrost kosztów wykonania robót, traktuje się je jako zamówienie dodatkowe i Zamawiający musi złożyć dodatkowe zamówienie na ich wykonanie, w trybie wynikającym z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,

d)     w przypadku wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy
a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego,

e)     konieczność realizacji umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych wynikających ze zmiany obowiązującego prawa bądź decyzji organów nadzorczo – kontrolnych,

f)     zmian technologicznych – niedostępność na rynku materiałów lub narzędzi wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia lub pojawienie się na rynku urządzeń nowej generacji;

g)    zmniejszenie zakresu zamówienia nie wynikająca z winy wykonawcy.

2.    Zmiana wynagrodzenia: podstawą obliczenia kosztów zmiany, o której mowa
w ust. 1 stanowi zmieniona dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne, oraz w kolejności:

-     kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego,

-     kosztorys opracowany na podstawie danych wyjściowych do kosztorysowania  przyjętych do sporządzenia kosztorysu ofertowego wykonawcy, cen jednostkowych pracy sprzętu i materiałów zaproponowane przez wykonawcę, ale nie wyższe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.

 

Ø  nowe brzmienie:

§ 17 projektu umowy

Możliwe zmiany w umowie:

1.    W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzenie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej:

a)    na wniosek Wykonawcy, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadkach, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian, rysunki i wycenę kosztów. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego,

b)    w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany zaprojektowanych rozwiązań technicznych, Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty wraz ze zleceniem ich wykonania,

c)    w przypadku, gdy określone w ppkt b) zmiany powodują wzrost kosztów wykonania robót, traktuje się je jako zamówienie dodatkowe i Zamawiający musi złożyć dodatkowe zamówienie na ich wykonanie, w trybie wynikającym z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,

d)     w przypadku wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy
a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego,

e)     konieczność realizacji umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych wynikających ze zmiany obowiązującego prawa bądź decyzji organów nadzorczo – kontrolnych,

f)     zmian technologicznych – niedostępność na rynku materiałów lub narzędzi wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia lub pojawienie się na rynku urządzeń nowej generacji;

g)    zmniejszenie zakresu zamówienia nie wynikająca z winy wykonawcy.

2.    Zmiana wynagrodzenia: podstawą obliczenia kosztów zmiany, o której mowa
w ust. 1 stanowi zmieniona dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne, oraz w kolejności:

-     kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego,

-     kosztorys opracowany na podstawie danych wyjściowych do kosztorysowania  przyjętych do sporządzenia kosztorysu ofertowego wykonawcy, cen jednostkowych pracy sprzętu i materiałów zaproponowane przez wykonawcę, ale nie wyższe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.

3.    Zmiana obowiązującej stawki VAT: jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość stosownej zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT wg stawki dotychczasowej i nowej.

 

 

Jednocześnie informujemy, iż termin składania ofert nie ulega zmianie.

 

 

 

 

 

 

 



Informację wytworzył(a): Ewa Dziedzic
Informację dodał(a): Bogdan Dworak
Ostatnia modyfikacja: 2012-02-23 14:30:57


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech